تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۵
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۱۴۵۵۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بررسی‌های لازم برای اصلاح شیوه‌نامه فولاد انجام می‌شود:

جزئیات نشست مشترک وزارت صمت با فولادی‌ها هنوز مشخص نشده

می متالز - عضو هیات‌ مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد نتایج نشست شیوه‌نامه تنطیم بازار فولاد را تشریح کرد و خبر داد: هنوز جزئیات برگزاری نشست امروز و اینکه چه افرادی در آن حضور دارند، اعلام نشده است.
جزئیات نشست مشترک وزارت صمت با فولادی‌ها هنوز مشخص نشده

به گزارش می متالز، سید رضا شهرستانی با اشاره به نشست فعالان فولاد با قائم‌مقام وزارت صمت در هفته گذشته گفت: دکتر نهاوندیان و سایر حاضران در جلسه با نگاهی مثبت انتقادها را شنیده و قول مساعد دادند تا با انجام اصلاحاتی در این شیوه‌نامه، رضایت فولادسازها را هم جلب کنند.

وی با اشاره به اینکه شیوه‌نامه‌ای که هفته گذشته طرح شد هنوز اجرایی و نهایی نشده است، افزود: این شیوه‌نامه هنوز نهایی نشده و امروز قرار است مجددا در جلسه‌ای با حضور دکتر نهاوندیان در خصوص پیشنهادهای فولادی‌ها و اصلاحات شیوه‌نامه بررسی‌های لازم انجام شود.

عضو هیات‌ مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد تاکید کرد: در نشست روز چهارشنبه به موضوع قیمت‌گذاری فولاد تاکید شد و فولادی‌ها پیشنهاد دادند تا اعلام نرخ‌های جهانی از ماهیانه به هفتگی تغییر کند، با توجه به نوسان‌های شدید بازار فولاد در حال حاضر که ماهیانه نرخ‌ها اعلام می‌شود ۲۰ درصد کمتر از قیمت‌های جهانی معاملات در حال انجام است.

به گفته شهرستانی پیشنهاد مهم‌تر این بود که روند قیمت‌گذاری به بورس کالا واگذار شود تا در زمان نبود خریدار قیمت پایه را کاهش دهند و یا در زمان بالا بودن تقاضا  ، قیمت پایه را افزایش دهند، با این روند تقاضای کاذب در بازار ایجاد نخواهد شد.

وی پیشنهاد بعدی را  عرضه همه محصولات در بورس کالا دانست و گفت: پیشنهاد شد در بخش عرضه همه محصولات از جمله لوله و پروفیل و میلگردهای کلاف هم وارد بورس کالا شوند.

شهرستانی تاکید کرد: دکتر نهاوندیان در این جلسه از پیشنهادها و نقدها به شدت استقبال کرده و قول مساعد داد تا پیشنهادهای فولادی‌ها را در شیوه‌نامه اعمال کنند و انتقادها از سوی ایشان پذیرفته شد.

به گفته وی هنوز جزییات جلسه امروز مثل ساعت برگزاری و همچنین اعضایی که قرار است در این جلسه حضور داشته باشند، اعلام نشده است.

عناوین برگزیده