تاریخ: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۷
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۱۴۵۷۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون سازمان صمت استان بوشهر:

بنگاه های تولیدی استان بوشهر برای تامین مالی از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کنند

می متالز - معاون امورصنایع و معادن سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهرگفت: بنگاه های صنعتی و معدنی استان می توانند از طریق ابزار های نوین تامین مالی تحت عنوان " توسعه تامین مالی تولید از طریق بازارسرمایه"بهره مند شوند.
بنگاه های تولیدی استان بوشهر برای تامین مالی از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کنند

به گزارش می متالز، حسن بحرینی افزود: توسعه تامین مالی تولید از طریق بازار سرمایه یکی ازمحورهای اصلی برنامه های ابلاغی رئیس جمهور محترم در سال 99 به وزرای محترم اقتصادی دولت بوده و اجرای این مهم یکی از برنامه های وزارت صمت در سال جاری می باشد.
وی با اشاره به رشد سرمایه گذاری از طریق جذب نقدینگی جامعه به عنوان اهداف طرح توسعه تامین مالی تولید از طریق بازارسرمایه خاطر نشان کرد: واحد های تولیدی می توانند به منظور تامین سرمایه در گردش و یا سرمایه ثابت پروژه های خود از مزایای استفاده از بازار بورس بهره مند شوند.
معاون امورصنایع و معادن سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر اضافه کرد: سازمان‎ بورس و اوراق بهادار و وزارت صمت برای افزایش همکاری‌ها و حمایت از صنایع کوچک و متوسط و بهره‌مندی آنها از مزایای ورود به فرابورس، اقدامات موثری در پیش گرفته اند که واحدها باید از این ظرفیت استفاده نمایند.
بحرینی اضافه کرد : برخورداری از معافیت مالیاتی، سهولت و سرعت پذیرش و فعالیت‌های تبلیغی و اطلاع رسانی در قالب معرفی شرکت به آحاد جامعه از مزایای فراهم شدن بستر پذیرش صنایع کوچک و متوسط در فرابورس و بورس به شمار می‌‏رود.
معاون سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر، گفت: تولیدکنندگان داخلی با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه قادر خواهند بود بخشی از سهام خود را در بورس عرضه و برای افزایش ظرفیت خطوط تولید و احداث کارخانجات جدید داخلی تامین مالی ارزان قیمت داشته باشند.
وی افزود: با توجه به اهمیت آشنایی فعالان و ذینفعان بخش صنعت، معدن و تجارت با ظرفیتهای موجود در بازار سرمایه برای تأمین مالی بنگاه‌ها و پروژه ها، لینک‌ها و فایلهای مربوط جهت آگاهی و بهره مندی متقاضیان استفاده از این ظرفیت ها دربخش اطلاعیه های سایت سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر به آدرس bsh.mimt.gov.ir درج شده و قابل دسترسی است.

عناوین برگزیده