تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۴
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۱۴۶۵۱۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۰ آزاد می شود؟ / نشانه هایی از آزاد شدن واردات خودرو در بودجه پیشنهادی دولت

می متالز - لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۰ به مجلس امروز در حالی به مجلس ارائه شد که در آن حقوق ورود قابل توجه ای برای خودرو در نظر گرفته شده است.
واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۰ آزاد می شود؟ / نشانه هایی از آزاد شدن واردات خودرو در بودجه پیشنهادی دولت

به گزارش می متالز، در بودجه پیشنهادی دولت دو هزار میلیارد تومان تحت عنوان حقوق ورودی خودرو در نظر گرفته شده است که با توجه به اینکه در بودجه سال گذشته این رقم تنها ۱۰۰ هزار تومان بوده شاید بتوان گفت زمزمه های مطرح شده در خصوص واردات خودرو در حال تحقق است.

به گفته فعالان اقتصادی دولت هر سال در بودجه ردیف تعرفه برای واردات خودروهای عمومی از جمله آمبولانس، خودروهای عمومی، خودرو برای ارگان های خاص و … تعیین می کند اما رقم پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۰ با رقم گنجانده شده در بودجه سال ۱۳۹۹ تفاوت معنی داری دارد.

دولت در حالی اقدام به پیش بینی حقوق ورودی خودرو در بودجه سال ۱۴۰۰ کرده است که طی هفته های اخیر بهارستان نشین ها در طرح ساماندهی عرضه و تولید خودرو را مسیر برای واردات خودرو پیش بینی کرده بودند. هر چند این طرح هنوز در صحن علنی مجلس تصویب نشده، اما رقم پیش بینی شده در بودجه ۱۴۰۰ نشان می دهد که اتفاقاتی در این زمینه در حال رخ دادن است که شاید بتوان آن را به آزاد شدن واردات خودرو نسبت داد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد