به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در این جلسه رئیس هیأتعامل ایمیدرو افزود: «روابط عمومی از جایگاه ویژهای در سازمانها برخوردار است و نگاه تخصصی و علمی سازمانها به این بخش باید مورد توجه متولیان امر قرار بگیرد.»
او با بیان اینکه آشنایی با نقاط ضعف و قوت سازمان متبوع یکی از مسئولیتهای روابط عمومیها به شمار میرود، اظهار کرد: «روابط عمومی بخشی است برای طرح ایدههای جدید و سازنده که بدیهی است مدیران خوشفکر از اینگونه مسائل استقبال میکنند.»
کرباسیان با بیان اینکه روابط عمومی باید رویکرد انتقال برنامهها و اقدامات سازمانی را در اولویت قرار دهند و از تعریف و تمجید بیش از حد پرهیز کند گفت: «بیشک در دورهای که شاهد گسترش شبکههای اجتماعی و دیجیتالی هستیم، روابط عمومیها باید در جهت تحقق اهداف کلان سازمان ها، با شناسایی نقاط ضعف و قوت و اطلاع از مسائل برون سازمانی، در تصمیمگیریها موثر عمل کنند.»
رئیس هیأتعامل ایمیدرو با اعلام اینکه روابط عمومی مشاور امین مدیریت است، افزود: «حمایت مدیر سازمان از روابط عمومی امری بدیهی است چراکه مدیر روشنفکر ارزش کار روابط عمومی را به شایستگی میداند.»
او در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: «شبکههای اجتماعی توسعه مهارتهای ارتباطی را به دنبال خواهد داشت و ضروری است نحوه حضور در اینگونه شبکهها فرهنگسازی شود.»
در ادامه این نشست «ناصر بزرگمهر»، مشاور رسانهای رئیس هیأتعامل ایمیدرو طی سخنانی گفت: «هر زمان که مدیری توانمند بوده و ارتباطات با افکار عمومی و رسانه را شناخته است، روابط عمومی کارکرد موثری در سازمان داشته است.»
او افزود: «باید شرایطی را فراهم کنیم تا افکار عمومی، جایگاه ایمیدرو و شرکتهای معدن و صنایع معدنی را بشناسند و در این زمینه نقش روابط عمومیها کلیدی است.»
بزرگمهر پیشنهاد داد گردهمایی مدیران روابط عمومی با حضور مدیران عامل شرکتهای معدنی و صنایع معدنی برگزار شود تا اهمیت حوزه روابط عمومی در نگاه مدیران را با تعریفهای تخصصیتری از جایگاه این حوزه داشته باشیم.
«حسین منصوری»، مدیر روابط عمومی ایمیدرو نیز با تشریح اقدامات مدیریت روابط عمومی این سازمان گفت: «راهاندازی پرتال و سامانه جامع روابط عمومی، برگزاری دورهها و سمینارهای آموزشی با موضوعات مختلف رسانهای، جشنواره عکس معدن، میزگردهای تخصصی و... بخشی از اقدامات ایمیدرو طی سالهای گذشته بوده است.»
او با اشاره به نقش حیاتی روابط عمومی در سازمانها افزود: «تعریف صحیح از وظایف روابط عمومیها ضروری است و توجه داشته باشیم هدایت و ارزیابی برنامههای اجرایی و ارتباطی و تحقق اهداف سازمانی از جمله وظایف روابط عمومیها است.»
مدیر روابط عمومی ایمیدرو عنوان کرد: «نحوه همکاری و تعامل روابط عمومیها باید مورد بازنگری قرار بگیرد و برگزاری اینگونه نشستها برای همافزایی هرچه بهتر ادامه خواهد داشت.»
در این نشست مدیران روابط عمومی شرکتهای بزرگ معدنی و صنایع معدنی به تشریح مسائل مرتبط این حوزه پرداختند و توجه ویژه مدیران سازمانها به حوزه روابط عمومی را یکی از الزامات موفقیت سازمانی و انعکاس هرچه بهتر دستاوردها دانستند.
بنا بر این گزارش، در این نشست مدیران روابط عمومی مجتمع فولاد خراسان، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، شرکت ملی فولاد ایران، طلای زرشوران، تهیه و تولید مواد معدنی ایران، شرکت صنایع ملی مس ایران، آلومینیوم ایران، منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، مجتمع معادن سنگان و سازمان نظام مهندسی معدن ایران حضور داشتند.