تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۹
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۱۴۷۰۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با رشد ۳۲ هزار و ۴۲۹ واحدی امروز:

شاخص بورس پس از حدود دو ماه کانال ۱.۵ میلیون واحدی را پس گرفت

می متالز - معاملات امروز بازار سهام با رشد ۳۲ هزار و ۴۲۹ واحدی شاخص و باز پس گیری مجدد کانال ۱.۵ میلیونی پس از گذشت کمتر از دو ماه به پایان رسید.
شاخص بورس پس از حدود دو ماه کانال ۱.۵ میلیون واحدی را پس گرفت

به گزارش می متالز، معاملات دومین روز کاری این هفته بازار سهام متعادل و با روندی مثبت آغاز به کار کرد به طوری که با گذشت یک ساعت از معاملات، دوباره کانال 1.5 میلیون واحدی را فتح کرد.

براساس این گزارش این رویداد در شرایطی رقم خورد که شاخص بورس، تیر ماه قادر به عبور از این خط مقاومت شده بود اما با قرار گرفتن در روند نزولی از 19 مرداد به دلیل کاهش 30 تا 70 درصدی قیمت اکثر سهام با عقب نشینی تا کانال 1.2 میلیون واحدی مواجه شده بود.

به این ترتیب، امروز نماگر بازارسرمایه با رشد 32 هزار و 429 واحدی توانست پس از 23 مهرماه و با گذشت کمتر از دو ماه به کانال یک میلیون و 523 هزارتایی ورود کرده و به معاملات روزانه پایان دهد.

در این میان، نماهای شستا، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، ایران خودرو، پالایشگاه اصفهان، گل گهر، فولاد مبارکه و گسترش نفت و گاز پارسیان اثر مثبت 2657 تا 1057 واحدی بر شاخص داشتند.

بیشترین حجم معاملات هم به ایران خودرو و بانک تجارت با داد و ستد بیش از 2.5 و 1.3 میلیارد سهم و بانک پارسیان، بانک صادرات به همراه بانک ملت با تقاضای 737، 532 و 425 میلیون سهمی تعلق داشت.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده