تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۱
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۴۷۰۳۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

سازندگان خودروهای برقی باید در آینده نگران قیمت لیتیوم، کبالت و نیکل باشند

می متالز - تحقیقات جدیدی نشان داده تحلیلگران به خودروسازان هشدار داده اند روند نزولی قیمت باتری های مورد استفاده در خودروهای برقی تا ابد ادامه نخواهد داشت. قیمت باتری لیتیوم یون از 290 دلار در هر کیلو وات ساعت شش سال پیش به 110 دلار در کیلو وات ساعت رسیده است که به دلیل صرفه اقتصادی ناشی از تولیدات انبوه و توسعه های فنی بوده است.
سازندگان خودروهای برقی باید در آینده نگران قیمت لیتیوم، کبالت و نیکل باشند

به گزارش می متالز، برخی برآورد ها از رسیدن قیمت به 60 تا 70 دلار خبر داده اند ولی به نظر کارشناسان روند افت قیمت  چنین سرعتی نخواهد داشت. متاسفانه خودروسازان بسیاری گمان می کنند روند نزولی قیمت باتری ادامه خواهد داشت و توجه ای به زنجیره تولیدی که در پایان آن هستند ندارند.

نوسان قیمت در زنجیره تأمین باتری خودرو در مرحله استخراج مواد معدنی نمایان می شود که قیمت ها آنجا براساس اصول عرضه ، تقاضا ، هزینه و سطح موجودی بازار تعیین می گردد. با توجه به فاصله ای که بین آینده تقاضای مواد اولیه تولید باتری مورد استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی و عرضه جدیدی که طی دهه آینده وارد بازار می شود ، وجود دارد ، احتمالاً قیمت پایین فعلی لیتیوم ، کبالت ، گرافیت و نیکل دوام نخواهد داشت.
برآوردها نشان می دهد عرضه لیتیوم هر چهار تا پنج سال یک بار دو برابر می شود تا تقاضا را تأمین کند. برای سایر فلزات ، عرضه بیشتر بر اساس میزان تقاضای مورد نیاز است، اما مسئله این است که با قیمت های فعلی، انگیزه کافی برای پروژه های جدید استخراج معادن وجود ندارد.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده