تاریخ: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۷
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۴۷۲۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش سرمایه پیش روی “کویر”

می متالز - شرکت فولاد سپید فراب کویر در 6 ماهه نخست سال جاری درآمد عملیاتی 29 هزار میلیارد ریالی خود را با رشد 49 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته کسب کرد.
افزایش سرمایه پیش روی “کویر”

به گزارش می متالز، شرکت فولاد سپید فراب کویر در ۶ ماهه نخست سال جاری درآمد عملیاتی ۲۹ هزار میلیارد ریالی خود را با رشد ۴۹ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته کسب کرد. این درحالی است که بهای تمام شده محصولات با رشد قیمت در کنار رشد میزان فروش تنها رشد ۳۱ درصدی را تجربه کرد که نتیجه این تفاوت رشد ۱۳۷ درصدی سود ناخالص نسبت به دوره مشابه سال قبل بوده است.

علاوه بر فعالیت فعلی، شرکت برای تکمیل زنجیره تولید خود مجوز افزایش سرمایه و پذیره نویسی اولیه ای را برای اجرای طرح ذوب و ریخته‌گری دریافت نموده است که بخش قابل توجهی از منابع این طرح به واسطه مطالبات سهامداران عمده و آورده نقدی سایر سهامداران تأمین می‌گردد. لذا زمانی که این طرح عملیاتی گردد، علاوه بر تکمیل زنجیره تولید، مواد اولیه مورد نیاز شرکت برای تولید محصولات کنونی نیز به صورت مستمر و پایدار تأمین خواهد شد.

برنامه حمل محصولات «کویر» توسط شرکت زیر مجموعه

شرکت برای حمل بخشی از محصولات خود را با مدیریت مستقیم انجام دهد اقدام به سرمایه‌گذاری در شرکت حمل و نقل کالای سروش نموده است که در حال حاضر ۹۹.۸ درصد مالکیت آن در اختیار «کویر» می‌باشد. این شرکت که به همراه شرکت تحلیلگران سیستم‌های نسل آینده سیلک که شرکت سرمایه‌پذیر دیگری از «کویر» است در خارج از بورس فعالیت می‌کنند.

سود تسعیر ارز ناشی از فروش صادراتی، بازدهی «کویر» را افزایش داد

شرکت تحلیلگران سیستم‌های نسل آینده سیلک که فعالیت خود را از نیمه دوم سال جاری آغاز نموده است تحت مالیکت ۵۰ درصدی «کویر» میباشد که کلیه خدمات تهیه، نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی سیستم‌های کامپیوتری را برای «کویر» انجام می‌دهد. در کنار انجام فعالیت‌های تکمیل کننده و پشتیبانی، «کویر» با تسعیر ارز ناشی از فروش محصولات خود در بازار صادراتی، توانست سود ۵۹۴ میلیارد ریالی کسب نماید که از دیگر مزیت‌های «کویر» در کسب بازدهی می‌باشد.

سود پیشنهادی «کویر» با توجه به وضعیت سال قبل سوددهی

در کنار این مزیت‌ها و عملکردهای مثبت «کویر» در نیمه نخست سال جاری با وجود شرایط محدودکننده پاندمی کرونا، شرکت پیش بینی نموده است که در پایان سال مالی جاری خود مدیریت پیشنهاد سود ۱۰۰۰ ریالی به ازای هر سهم دهد که متناسب با سود انباشته ۶ هزار میلیارد ریالی سال گذشته و سود خالص مشاهده شده در همان سال است.

قدرت نقدشوندگی سهام «کویر»

شرکت فولاد سپید فراب کویر برای تکمیل طرح ذوب و ریخته‌گری خود پیش بینی نموده است که مرحله دوم افزایش سرمایه موصبه فروردین ماه سال جاری را در برنامه نیم سال دوم خود قرار داده است.

در کنار عملکرد مثبت بنیادی این شرکت، در بازار سرمایه نیز با اقبال خوبی مواجه بوده است؛ به‌گونه‌ای که در ۳ ماهه گذشته حدود ۱,۴۴۱ دفعه مورد معامله واقع شده و در رتبه ۱۳۶ شرکت از نظر تعداد معامله بالا قرار داشته است. همچنین، ارزش کل معاملات این سهم در ۳ ماهه گذشته حدود ۸۷ میلیارد ریال بوده که «کویر» را به جایگاه ۱۸۳ قرار داده است. این رتبه‌ها حاکی از قدرت نقدشوندگی این سهم در ۳ ماهه گذشته می‌باشد.

عناوین برگزیده