تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۰
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۱۴۷۳۱۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
فیروزی تشریح کرد:

شرایط جدید واردات خودرو/ ارز موردنیاز خارجی است

می متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شرایط جدید واردات خودرو و راهکارهای تامین ارز موردنیاز آن را تشریح کرد.
شرایط جدید واردات خودرو/ ارز موردنیاز خارجی است

حجت الله فیروزی

به گزارش می متالز، حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح شرایط واردات خودرو در طرح ﺗﺤﻮﻝ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻭ ﺻﻨﻌﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺳﺒﮏ، گفت: در طرح مذکور بندی مبنی بر واردات خودرو به منظور تحقق اهداف مختلف پیش بینی شده است؛ نخست آنکه مردم از ممنوعیت واردات خودرو گلایه مند بوده و خواستار آزاد شدن واردات این کالا هستند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر از آنجا که دولت قوانین مربوط به خودروسازان را تعیین می‌کند، این شرکت‌ها در حاشیه امن هستند در نتیجه متناسب با شرایط می توانند حلقه واردات را تنگ کنند که با ورود مجلس به موضوع واردات خودرو، اعمال نفوذها برای ممنوعیت واردات یا آزاد کردن به جایی نمی‌رسد و سیاست یکسان ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: واردات خودرو نه تنها می‌تواند نیاز بازار را تامین کند، بلکه زمینه رقابت میان خودروسازان داخلی و خارجی را فراهم خواهد کرد.

 

قیمت خودروهای خارجی با رسانه‌ای شدن احتمال آزاد شدن واردات خودرو کاهش یافت

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره راهکارهای تامین ارز موردنیاز واردات خودرو در طرح ﺗﺤﻮﻝ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻭ ﺻﻨﻌﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺳﺒﮏ، ادامه داد: در طرح مذکور ارز موردنیاز برای واردات خودرو از داخل تامین نمی‌شود، بلکه افراد و خودروسازانی می‌توانند خودرو وارد کنند که خودرو صادر کرده باشند به این معنا که از محل صادرات خودرو و معادل آن می‌توانند خودرو وارد کنند، همچنین قطعه‌سازان نیز اگر قطعه صادر کنند، می‌توانند معادل آن خودرو وارد کشور کنند.

فیروزی با اشاره به سایر راهکارها برای واردات خودرو، اضافه کرد: افراد حقیقی غیردولتی که نفت خریداری و آن را صادر و به فروش برسانند، می‌توانند از محل ارز آن، خودرو به کشور وارد کنند و همچنین اشخاصی که ارز در بیرون از کشور داشته و تعهدی نسبت به بازپرداخت آن به دولت ندارند، می‌توانند از محل آن خودرو به کشور وارد کنند.

به گفته سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تصویب کلیات طرح ﺗﺤﻮﻝ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻭ ﺻﻨﻌﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺳﺒﮏ و رسانه‌ای شدن درج بند «واردات خودرو»، قیمت خودروهای خارجی در بازار کاهش یافت.

عناوین برگزیده