تاریخ: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۰
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۱۴۷۴۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش اعتبار برای ۵۰ شرکت برتر بورسی

می متالز - کسانی که قرارداد بازارگردانی با شرکت‌ها دارند و قرارداد خود را به سازمان بورس ارائه کرده‌اند، می‌توان از اعتبار بیشتری به صندوق­‌های بازارگردانی داد.
افزایش اعتبار برای ۵۰ شرکت برتر بورسی

به گزارش می متالز، کسانی که قرارداد بازارگردانی با شرکت‌ها دارند و قرارداد خود را به سازمان بورس ارائه کرده‌اند، می‌توان اعتبار بیشتری به صندوق­‌های بازارگردانی داد؛ به‌طور مثال اعتبار ۱۵ درصد که برای صندوق‌­ها در نظر گرفته­‌اند، حداقل برای ۵۰ درصد شرکت برتر ۵۰ درصد افزایش یابد که قدرت خرید آنها افزایش یابد. حتی برای شرکت‌های برتر می­‌توان اعتبار کارگزاری را هم از ۳۵ درصد به ۷۰درصد افزایش داد.

زمانی که از شرکت‌های برتر نام می‌بریم، منظور شرکت‌هایی است که اعتبار بالایی در بازار دارند. عنوان ۵۰ یا۲۰  شرکت‌های برتر به خودی خود خاصیتی ندارد. زمانی معنا می‌یابد که سازمان بورس برای آن معنی قائل شود. بدین‌صورت که شرکت‌های برتر بابت صندوق‌های بازار گردانی و اعتباری که به آن‌ها داده می‌شود برای بازار گردانی افزایش یابد میزان اعتبار بازار گردانی به این شرکت‌ها می‌تواند تا دو برابر بقیه شرکت‌ها باشد. این نوع شرکت‌ها می‌تواند اعتباری خرید کند و به‌موقع هم تسویه کنند.

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین