تاریخ: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۱
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۱۴۷۶۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حاشیه نشینی ایران در آفریقا ؛

صادرات ترکیه به لیبی ۳۴۰ برابر ایران شد

می متالز - کشور لیبی در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۵ میلیارد دلار واردات داشته که از این میزان، بیش از ۲/۴ میلیارد دلار آن از چین تامین شده و این کشور رتبه اول تامین کالای لیبی را به خود اختصاص داده است.
صادرات ترکیه به لیبی ۳۴۰ برابر ایران شد

به گزارش می متالز، براساس آمارهای ارائه شده در وب‌سایت وابسته به سازمان تجارت جهانی، کشور لیبی در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۵ میلیارد دلار واردات داشته که بیش از ۲/۴ میلیارد دلار آن از چین تامین شده و این امر حاکیست که این کشور در رتبه اول تامین بازار وارداتی لیبی قرار دارد. پس از چین، ترکیه با صادرات یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون دلار در جایگاه دوم این بازار قرار دارد

ایتالیا، سومین تامین کننده اقلام وارداتی لیبی بوده که یک میلیارد و ۳۹۱ میلیون دلار به این کشور کالا صادر کرده است. امارات با صدور یک میلیارد و ۳۵۵ میلیون دلار و مصر با صدو ۸۳۱ میلیون دلار کالا در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار داشته‌اند.

قابل ذکر است، برخلاف صادرکنندگان ترکیه‌ای و اماراتی که جایگاه بسیار خوبی در لیبی پیدا کرده‌اند، اما صادرکنندگان ایرانی نسبت به بازار ۱۵ میلیارد دلاری این کشور بی‌توجه بوده‌اند، به‌طوری‌که کل صادرات ایران به لیبی در سال ۲۰۱۹ حدود ۵ میلیون و ۷۶۸ هزار دلار بوده و این میزان صادرات ایران را در  رتبه ۵۳ بازار لیبی قرار داده است.

با این حساب، صادرات سال گذشته ترکیه به لیبی حدود ۳۴۰ برابر ایران و صادرات امارات نیز به لیبی ۲۳۵ برابر صادرات کشورمان به لیبی بوده است.

عناوین برگزیده