به گزارش می متالز، مدیر مهندسی برنامه ریزی ونظارت بر نگهداری وتعمیرات شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان گفت: این دودکش که در مهرماه سال جاری دچار شکستگی شده بود با تلاش بی وقفه صنعتگران کارگاه تعمیر تجهیزات مدیر مهندسی برنامه ریزی ونظارت بر نگهداری وتعمیرات و مدیریت نسوز شرکت ساخته و عملیات مونتاژ آن آغاز شده است.
محمدرضا یزدان پناه افزود: همچنین ساخت بخش آسیب دیده لوله مربوط به مسیر ورودی هوای گرم واحد PCI هم در کارگاه اسکلت فلزی وآهنگری به قطر دو هزار و ۶۰۰ میلیمتر و طول ۱۰ متر با وزن حدود هفت تن و دو مجموعه زانو ۳۰ درجه با قطر دو هزار و ۶۰۰ و با وزن تقریبی سه تن و ۲۰۰ کیلوگرم ظرف در مدت ۴۸ ساعت ساخته تا در عملیات دمونتاژ و در صورت آسیب جدی به لوله در برنامه تعویض قرار گیرد.
وی گفت: همزمان با اجرای این عملیاتها نقشههای دودکش جدید و وسایل جانبی مربوطه، با تلاش صنعتگران واحد طراحی این مهندسی به ارتفاع حدود ۷۰ متر و بیشترین قطر هفت متر و کمترین قطر سه و هشت دهم متر و به وزن ۷۷ تن و ۶۶۲ کیلوگرم در این بازه زمانی که کم سابقه بوده است طراحی شد.
مدیر مهندسی برنامه ریزی ونظارت بر نگهداری وتعمیرات شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان افزود: سپس مرحله دانش ساخت اسکلت فلزی با همت بلند واحد برنامه ریزی وتکنولوژی این مهندسی محقق و با تهیه مواد اولیه و ملزومات مورد نیاز، کار عظیم ساخت دودکش مزبور برنامه ریزی شد.
محمدرضا یزدان پناه گفت: با توجه به ابعاد بسیار بزرگ این قطعه با قطر حدود هفت متر پس از حدود 10 روز نخستین و بزرگترین قطعه ساخته و پس از عملیات سندبلاست و رنگ آمیزی به محل منتقل وآماده مونتاژ شد.
وی تاکید کرد: ساخت این سازه عظیم فلزی، در قالب پنج قطعه برای قسمت مخروطی شکل به طول ۱۶ ونیم متر و در قالب پنج قطعه دیگر برای قسمت لولهای شکل به طول ۵۴ متر محقق شد.