تاریخ: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۲
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۱۴۷۶۹۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
با همت بلند آتشکاران مادر صنعت فولاد ایران

عملیات مونتاژ دودکش جدید کائوپر‌های کوره بلند شماره دو شرکت ذوب آهن اصفهان

می متالز - با همت بلند آتشکاران مادر صنعت فولاد ایران عملیات مونتاژ دودکش جدید کائوپر‌های کوره بلند شماره دو آغاز شد.
عملیات مونتاژ دودکش جدید کائوپر‌های کوره بلند شماره دو شرکت ذوب آهن اصفهان

به گزارش می متالز، مدیر مهندسی برنامه ریزی ونظارت بر نگهداری وتعمیرات شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان گفت: این دودکش که در مهرماه سال جاری دچار شکستگی شده بود با تلاش بی وقفه صنعتگران کارگاه تعمیر تجهیزات مدیر مهندسی برنامه ریزی ونظارت بر نگهداری وتعمیرات و مدیریت نسوز شرکت ساخته و عملیات مونتاژ آن آغاز شده است.
محمدرضا یزدان پناه افزود: همچنین ساخت بخش آسیب دیده لوله مربوط به مسیر ورودی هوای گرم واحد PCI هم در کارگاه اسکلت فلزی وآهنگری به قطر دو هزار و ۶۰۰ میلیمتر و طول ۱۰ متر با وزن حدود هفت تن و دو مجموعه زانو ۳۰ درجه با قطر دو هزار و ۶۰۰ و با وزن تقریبی سه تن و ۲۰۰ کیلوگرم ظرف در مدت ۴۸ ساعت ساخته تا در عملیات دمونتاژ و در صورت آسیب جدی به لوله در برنامه تعویض قرار گیرد.
وی گفت: همزمان با اجرای این عملیات‌ها نقشه‌های دودکش جدید و وسایل جانبی مربوطه، با تلاش صنعتگران واحد طراحی این مهندسی به ارتفاع حدود ۷۰ متر و بیشترین قطر هفت متر و کمترین قطر سه و هشت دهم متر و به وزن ۷۷ تن و ۶۶۲ کیلوگرم در این بازه زمانی که کم سابقه بوده است طراحی شد.
مدیر مهندسی برنامه ریزی ونظارت بر نگهداری وتعمیرات شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان افزود: سپس مرحله دانش ساخت اسکلت فلزی با همت بلند واحد برنامه ریزی وتکنولوژی این مهندسی محقق و با تهیه مواد اولیه و ملزومات مورد نیاز، کار عظیم ساخت دودکش مزبور برنامه ریزی شد.
محمدرضا یزدان پناه گفت: با توجه به ابعاد بسیار بزرگ این قطعه با قطر حدود هفت متر پس از حدود 10 روز نخستین و بزرگترین قطعه ساخته و پس از عملیات سندبلاست و رنگ آمیزی به محل منتقل وآماده مونتاژ شد.
وی تاکید کرد: ساخت این سازه عظیم فلزی، در قالب پنج قطعه برای قسمت مخروطی شکل به طول ۱۶ ونیم متر و در قالب پنج قطعه دیگر برای قسمت لوله‌ای شکل به طول ۵۴ متر محقق شد.

عناوین برگزیده