به گزارش می متالز، وبینار بین المللی مشترک ایران و ژاپن در حوزه تجارت الکترونیکی هفته گذشته با حضور رحمانی موحد سفیر ایران در توکیو، سونه ایچیرو معاون اجرایی سازمان تجارت خارجی ژاپن (موسوم به جترو)، هادی سرپرست معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و مشارکت فعال کسب و کارهای اینترنتی برتر دو کشور برگزار شد.
این همایش به دلیل شرایط ناشی از بیماری کرونا به صورت مجازی (وبینار) برگزار شد. در بخش نخست این وبینار، جناب آقای سونه ایچیرو و جناب آقای رحمانی موحد ضمن خوش آمدگویی خدمت سخنرانان و شرکت کنندگان، به بیان اهمیت و ضرورت برگزاری این وبینار جهت ایجاد زمینه های همکاری در حوزه تجارت الکترونیکی پرداختند. سپس جناب آقای هادی به تشریح وضعیت تجارت الکترونیکی ایران در سه بخش زیرساخت تجارت الکترونیکی، سهم بازار و عملکرد تجارت الکترونیکی و جمعیت شناسی پرداختند.
در ادامه سوزوکی، مدیر دفتر جترو در تهران نیز فرصت ها و ظرفیت های موجود برای کسب وکارهای اینترنتی در ایران را خاطر نشان کردند. سپس نمایندگان دو کسب وکار اینترنتی برتر ایران، دیجی کالا و زنبیل توانمندی ها و ظرفیت های خود را در قالب ارائه های مستقل بیان داشتند.
بخش پایانی، به پرسش و پاسخ بین کسب وکارهای اینترنتی دو طرف اختصاص داشت.
کسب و کارهای دعوتشده به این وبینار از طرف ژاپن بیش از هزار کسب و کار و از طرف ایران نیز بیش از 20 کسب و کار برتر با عناوین دیجی کالا، زنبیل، اسنپ، دیجی استایل، دیوار، ایسام، آیکو، زرین پال، شیپور، اُکالا، شهروند، آچاره، اسنپ فود، لست سکند، تخفیفان، شب، دکتر دکتر، کشمون، کیلید، علی بابا، شیک شو و جاباما بودند.
این وبینار به درخواست سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) و با هماهنگی و پیگیری وزارت امور خارجه و به صورت ویژه سفارت ایران در توکیو و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به منظور ایجاد و توسعه همکاری های بین المللی کسب وکارهای اینترنتی کشورمان با شرکت های فعال ژاپنی در حوزه تجارت الکترونیکی تنظیم و برگزار گردید.
امید است برگزاری این وبینار آغازی برای تبادل دانش، تجربه، فناوری و بهره مندی از ظرفیت های موجود دو طرف در حوزه تجارت الکترونیکی باشد.