تاریخ: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۱۴۸۳۱۸
سرویس خبر : انرژی
فرماندار گمیشان:

مرحله اول تکمیل زیرساخت اکتشاف نفت در گمیشان یک‌ماه دیگر تمام می‌شود

می متالز - فرماندار گمیشان با اشاره به تسریع در فراهم کردن مقدمات دسترسی به انرژی فسیلی در گلستان گفت که مرحله اول طرح تکمیل زیرساخت اکتشاف نفت و گاز در این شهرستان مرزی تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد.
مرحله اول تکمیل زیرساخت اکتشاف نفت در گمیشان یک‌ماه دیگر تمام می‌شود

به گزارش می متالز، احمد دستمرد اظهار داشت: احداث محوطه اصلی چاه نفت، پنل ها و گودال های مرتبط با آن در مراحل پایانی قرار دارد.

وی گفت که با دسترسی به نفت تحولی عظیم در منطقه کمتر توسعه یافته گمیشان رخ خواهد داد.

استاندار گلستان مرداد امسال در بازدید از محل احداث جاده دسترسی و آماده‌سازی کمپ و محوطه چاه نفت گمیشان در شمال غربی این استان گفته بود که حفر چاه‌های اکتشافی تا رسیدن به مخازن نفتی در این منطقه ادامه خواهد یافت.

هادی حق‌شناس اظهار داشت: وجود منابع نفت یا گاز در این منطقه حداقل ۸ تا ۱۰ ماه دیگر  مشخص خواهد شد و در صورت نبود منابع در این منطقه، حفر چاه اکتشافی بعدی آغاز می شود.

حق شناس افزود: بر اساس مطالعات انجام شده، احتمال وجود مخازن مشترک نفت یا گاز بین ایران و ترکمنستان مانند مخازن مشترک جنوب با کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد.

شهرستان گمیشان با ۸۰ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان و هم مرز با کشور ترکمنستان و در مجاورت دریای خزر واقع شده و اکثر جمعیت آن را ترکمن های اهل سنت تشکیل می‌دهند.

عناوین برگزیده