تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۵
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۱۴۸۵۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کل بانک مرکزی:

رشد اقتصادی کشور در سال جاری مثبت است

می متالز - رئیس‌کل بانک مرکزی رشد اقتصادی کشور را مثبت دانست و تصریح کرد: رشد اقتصادی بدون نفت در شش ماه اول سال جاری، نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۱.۴+ درصد و رشد اقتصادی با نفت در شش ماه اول سال، نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۱.۳+ درصد است.
رشد اقتصادی کشور در سال جاری مثبت است

رشد اقتصادی کشور در سال جاری مثبت است

به گزارش می متالز، عبدالناصر همتی در پستی اینستاگرامی نوشت: ایستادگی و همت ملت بزرگ ایران در اوج جنگ اقتصادی و کرونا و تلاش فعالین اقتصادی کشور در سال جهش تولید جواب داد:

همان‌گونه که قبلاً بر اساس روند شاخص‌های تولیدات صنعتی و کشاورزی، و نیز رشد تسهیلات سرمایه در گردش بانک‌ها اعلام کرده بودم رشد اقتصادی کشور مثبت شد.

گزارش امروز اداره حساب‌های اقتصادی بانک مرکزی حاکی از این است که رشد تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه (۱۰۰=۱۳۹۰) در شش ماههٔ اول سال ۹۹ با نفت و بدون نفت، مثبت شد.

بنا بر گزارش رشد اقتصادی بدون نفت در شش ماه اول سال جاری، نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۱.۴+ درصد و رشد اقتصادی با نفت در شش ماه اول سال، نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۱.۳+ درصد است.

رشد اقتصادی با نفت فصل اول و دوم سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۲.۹- درصد و ۵.۱+ درصد و رشد اقتصادی بدون نفت، به ترتیب، ۰.۶- درصد و ۳.۲+ درصد بوده است.

عناوین برگزیده