به گزارش می متالز، غلامرضا فروغینیا، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان با اعلام این خبر گفت: با توجه به استقبال گسترده واحدهای صنعتی از اولین نمایشگاه بومیسازی گروه فولاد خوزستان که در تابستان سال ۱۳۹۸ برگزار شد، این شرکت برای عبور از شرایط فعلی و توانمندسازی بخش داخلی، برنامهریزی لازم را جهت برگزاری دومین نمایشگاه «بومیسازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی» تدارک دیده است. وی در ادامه افزود: اهداف اصلی این نمایشگاه توانمندسازی بخش داخلی است و با توجه به سال جهش تولید از یکسو و همچنین تلاش دشمنان برای فشار حداکثری بر صنایع، این امید میرود که در قالب این نمایشگاه ضمن استمرار حمایت از سازندگان قطعات، برنامه مدونی را جهت بومیسازی آنها در کوتاهترین زمان انجام دهیم و در زمینه تامین مواد و فناوری نیز با مشارکت بخش علمی و شرکتهای قدرتمند این حوزه، نیازهای گروه فولاد خوزستان را برطرف کنیم.
فروغینیا در ادامه به تاثیر این رویکرد شرکت فولاد خوزستان بر حوزه فولاد، معدن و صنایع اشاره کرد و گفت: این سیاستگذاری بدون شک، برکات زیادی برای صنایع دارد که متعاقب آن بومیسازی فناوریهای فولادسازی، افزایش انگیزه در بخش صنعتی و علمی، جلوگیری از خروج ارز در شرایط تحریمی، رونق اشتغال و خودکفایی کشور و افزایش غرور ملی را در این حوزه استراتژیک به همراه دارد. مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان در پایان ضمن دعوت از تمامی شرکتهای قطعهساز، تولیدکننده مواد و فعالان صنعتی سراسر کشور جهت مشارکت در این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به مدت سه روز، از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ دیماه ۱۳۹۹ درمحل نمایشگاه بینالمللی اهواز برپا میشود و برای آشنایی هرچه بیشتر شرکتها با نیازهای شرکت فولاد خوزستان، ضمن تهیه فهرست قطعات، تجهیزات، مواد و فناوریها، میزهای کارشناسی برای گفتوگو با فعالان این حوزهها فراهم میشود تا در فضایی تخصصی مذاکرات لازم انجام شود.