تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۱۳
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۱۴۸۷۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خزانه داری کل اعلام کرد:

کسب درآمد ۱۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات ۸ ماهه سال + جدول

می متالز - طبق اعلام خزانه داری کل، طی ۸ ماه سال در بخش های مختلف اقتصادی اعم از شرکت‌ها، مالیات حقوق، ثروت، کالا و خدمات، بالغ بر ۱۳۱.۴ هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت شد.
کسب درآمد ۱۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات ۸ ماهه سال + جدول

به گزارش می متالز، خزانه داری کل در گزارشی درباره عملکرد بودجه سال جاری اعلام کرد: در 8 ماه سال در بخش های مختلف اقتصادی اعم از شرکت‌ها، مالیات حقوق، ثروت، کالا و خدمات بالغ بر 131.4 هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت شده است.

براساس  این گزارش ، شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، کارکنان دولتی و غیر دولتی،34.7 و 25.7 میلیارد تومان مالیات داده‌اند که نشان از تحقق  78 و 74درصدی دارد. مالیات بر ثروت، واردات و کالا و خدمات هم 15.7، 9.5 و 45.5 هزار میلیارد تومان بوده که 186، 39 و 49 درصد محقق شده است.

بیشترین رشد در بخش مالیات ثروت رخداده که به علت رشد مالیات بر نقل و انتقام سهام بود. این رقم در بودجه سال گذشته 2.2 میلیارد تومان بوده که در سال 1400 به 14 میلیارد تومان رسیده است.

مالیات یک دوازدهم سال گذشته از 5.7 میلیارد تومان به 7.2 میلیارد تومان افزایش داده شده در حالی که مالیات عملکرد سال 98 شرکتهای دولتی 6.9 میلیارد تومان بوده ولی در لایحه بودجه سال آینده 4.0 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که منجر به افزایش غیرواقعی منابع می‌شود.

با توجه به شیوع کرونا و رکود اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و تلاطم ارزی، مصرف بخش خصوصی در بخش کالا و خدمات به شدت کاهش یافته است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده