تاریخ: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۶
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۱۴۸۹۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سود ۱.۲۶۳ ریالی هر سهم در کیسه‌های این سیمان‌ساز:

افزایش حاشیه سود خالص "سخوز" ۵۰ درصد را رد کرد

می متالز - مقادیر فروش سیمان و کلینکر شرکت در ۶ ماهه نخست امسال به یک میلیون و ۱۸۲ هزار تن و به ارزش ۳ هزار و ۴۸۸ میلیارد ریال رسیده است.
افزایش حاشیه سود خالص "سخوز" ۵۰ درصد را رد کرد

به گزارش می متالز، شرکت سیمان خوزستان در دوره ۶ ماهه منتهی به پایان شهریور ماه ۱۳۹۹ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده موفق به کسب سود خالص یک هزار و ۷۶۹ میلیارد ریالی شده و این سود که معادل ۱.۲۶۳ ریال به ازای هر سهم بوده رشد ۳۳۱ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین نسبت به گزارش حسابرسی نشده افزایش ۶ درصدی سود آوری را مشاهده می‌کنیم.

افزایش حاشیه سود خالص شرکت به بیش از ۵۰ درصد

نقطه قابل توجه در گزارش شرکت سیمان خوزستان را می‌توان افزایش حاشیه سود خالص شرکت به بیش از ۵۰ درصد عنوان کرد. این نسبت مالی که در سال گذشته ۲۰ درصد بود، به بیش از ۵۰ درصد رسیده که علت اصلی آن را می‌توان افزایش محسوس نرخ فروش سیمان و عدم تغییر محسوس هزینه‌های شرکت عنوان کرد.

جالب توجه است، تولید کنندگان سیمان که تقریبا هزینه‌های تولید بسیار نازلی را دارند نسبت به نرخ‌های فروش فعلی که چنین حاشیه سودی برای آن‌ها به ارمغان آورده، ابراز نارضایتی می‌کنند و درخواست افزایش مجدد نرخ‌های فروش را دارند!. بسیار منطقی خواهد بود که همزمان با آزادسازی نرخ فروش سیمان نرخ حامل‌های انرژی و به ویژه برق و گاز این شرکت‌ها نیز به صورت آزاد و بین المللی محاسبه شود.

مقادیر فروش سیمان و کلینکر شرکت در ۶ ماهه نخست امسال به یک میلیون و ۱۸۲ هزار تن و به ارزش ۳ هزار و ۴۸۸ میلیارد ریال رسیده است. مبلغ درآمد‌های عملیاتی شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۱ درصدی را نشان می‌دهد. نرخ‌های فروش نسبت به متوسط سال گذشته رشد ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است، بیش از ۶۰ درصد از درامد‌های محقق شده شرکت در نیمه نخست امسال به صورت صادراتی بوده است.

سیمان خوزستان پیش بینی کرده که در ۶ ماهه دوم امسال موفق به فروش یک میلیون و ۲۱۷ هزار تن سیمان و کلینکر در بازار‌های داخلی و صادراتی شود.

عناوین برگزیده