تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۵
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۱۴۹۲۴۳
سرویس خبر : انرژی

دکل‌های حفاری نفت اوایل بهمن در گمیشان مستقر می‌شود

می متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پس از جلسه با شرکت ملی اکتشاف نفت مقرر شد دکل‌های حفاری نفت اوایل بهمن ماه در گمیشان مستقر شود.
دکل‌های حفاری نفت اوایل بهمن در گمیشان مستقر می‌شود

به گزارش می متالز، رمضانعلی سنگدوینی، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای پروژه اکتشاف نفت در گمیشان، پیمانکار این پروژه مشخص شده و پیمانکار راهسازی هم در حال انجام کار برای احداث جاده دسترسی به منطقه حفاری است.

سنگدوینی افزود: ماه گذشته جلسه‌ای در شرکت ملی اکتشاف داشتیم که قول دادند از اول بهمن ماه دکل‌های حفاری نفت در منطقه مستقر شود تا کار را ادامه دهیم و به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه مقدمات کار به خوبی فراهم شده و امیدواریم نتایج خوبی هم به دنبال داشته باشد تا در استان گلستان هم اکتشاف نفت داشته باشیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص اکتشاف نفت در صوفیکم آق قلا گفت: در جلسه با مدیرعامل اکتشاف نفت خزر موضوع اکتشاف نفت در صوفیکم آق قلا مطرح شد که در آنجا استقرار دکل و مراحل حفاری به صورت دو بعدی انجام شده بود که نیاز است در ادامه به صورت سه بعدی باشد.

سنگدوینی افزود: پس از برنامه‌ریزی برای اکتشاف نفت در گمیشان باید اکتشاف در آق قلا را دنبال کنیم، باید ابتدا در مناطق حاشیه‌ای مرزهای شمالی با ترکمنستان از وضعیت مخازن با خبر شویم که آیا نفت و گاز وجود دارد یا خیر.

وی ادامه داد: امیدواریم با اکتشاف و بهره برداری پروژه‌های نفتی در گلستان، مسیر جدیدی در توسعه استان ایجاد شود.

عناوین برگزیده