تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۱۴۹۲۵۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آخرین وضعیت معادن علی آباد و دره زرشک

می متالز - مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد: سازمان محیط زیست اجازه باز شدن پرونده ارزیابی معدن علی آباد را نداد/ وزارت نیرو برای رفع عوارض معدن دره زرشک پیشنهاد می‌دهد.
آخرین وضعیت معادن علی آباد و دره زرشک

به گزارش می متالز، محمد مهدی جوادیان زاده در مورد فعالیت معدن علی آباد گفت به علت نزدیکی این معدن به شهرتفت سازمان حفاظت محیط زیست فعلا اجازه باز شدن پرونده ارزیابی این معدن را نداده است.


مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد در مورد ادامه فعالیت معدن دره زرشک هم گفت به پیشنهاد مدیرعامل شرکت ملی مس مقرر شد مشاور مورد تایید وزرات نیرو در راستای رفع عوارض معدن بر آب‌های زیرزمینی پیشنهادات خود را ارائه کند و در صورت تایید وزارت نیرو کار ادامه یابد.


جوادیان زاده افزود: جهت ارزیابی زیست محیطی معدن که توسط سازمان محیط زیست انجام می‌شود، اثرات معدن بر روی آب،خاک و هوا مورد بررسی قرار می‌گیرد و در فصل اول که فصل آب است به دلیل اینکه این پروژه در سطح ملی بررسی می‌شود، ارزیابی آن از آب منطقه‌ای یزد به وزارت نیرو منتقل شده است.


وی همچنین تصریح کرد: برای مطالعه معدن دره زرشک، وزارت نیرو از مشاور تخصصی استفاده کرده که پس از ارزیابی، اعلام کرده است که این معدن اثرات منفی بر آبخوان منطقه که آبخوان حساسی هم هست، خواهدداشت.


این مقام مسوول همچنین تشریح کرد: پیرو اعلام نظر مشاور وزارت نیرو، شرکت ملی مس پیشنهاداتی را ارائه کرد که مقرر گردید این پیشنهادات در قالب مطالعات علمی ارائه گردد. وی افزود این مطالعات مبنی بر این هستند که با وجود پیچیدگی کار در یکی از پیچیده‌ترین دشت‌های کشور، آیا این پیشنهادات قابل اجرا هستند یا خیر؟


فعالیت معادن مس علی آباد و دره زرشک در شهرستان تفت یزد به علت عوارض آن بر منابع آبی و قنوات این شهرستان با اعتراض‌های فعالان محیط زیست روبرو بوده است.

عناوین برگزیده