تاریخ: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۳
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۱۴۹۲۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی:

مانع‌تراشی‌ها نمی‌تواند مانع از پیشرفت پروژه زنجیره فولاد قروه شود

می متالز - پرویز اوسطی گفت: پروژه زنجیره فولاد شهرستان قروه یک دستاورد مبتنی بر مطالعات کارشناسی و تصمیمات دقیق مدیریتی است که شانتاژهای رسانه ای نمی توانند مانع از پیشرفت آن شوند.
مانع‌تراشی‌ها نمی‌تواند مانع از پیشرفت پروژه زنجیره فولاد قروه شود

به گزارش می متالز، پرویز اوسطی نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اظهارات اخیر نماینده مردم شهرستان بیجار مبنی بر لزوم انتقال پروژه فولاد به این شهرستان اظهار داشت: زنجیره فولاد یک دستاورد مبتنی بر مطالعات کارشناسی و تصمیمات دقیق مدیریتی برای استان کردستان است.

وی ادامه داد: هفته گذشته بنده دیداری با وزیر صمت داشته ام که در این دیدار نیز تاکید ویژه ای بر این مسئله داشته ایم و قول مساعد گرفته ام که عملیات اجرایی پروژه سرعت بیشتری بگیرد.

اوسطی با بیان اینکه نماینده محترم شهر بیجار سوالی را طرح کرده اند و طرح این سوال دلیل بر آن نیست که حتما اتفاقی رخ داده باشد، خاطر نشان کرد: اگر روند اجرایی پروژه کند شود ما نیز طرح سوال خواهیم داشت.

به گفته وی دیدگاه نماینده بیجار این است که چون معادن بیشتری در بیجار وجود دارد باید این پروژه نیز در شهر بیجار عملی شود در حالی که در دیگر شهرستان های استان نیز ظرفیت ایجاد چنین معادنی در حلقه های مختلف زنجیره فولاد وجود دارد اما این دستاورد یک دستاورد استانی است و در شهرستان قروه اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح سوال موضوعی است که هر نماینده ای می تواند آن را مطرح نماید، افزود: این مسئله بیشتر یک شانتاژ رسانه ای است و نمی تواند مانعی برای پیشرفت پروژه زنجیره فولاد قروه باشد.

وی در ادامه این گفتگو به نتیجه مکاتبات خود با وزیر صمت اشاره نمود و گفت: در دیدار با وزیر صمت مسائل مختلفی در شهرستان های قروه و دهگلان مورد گفتگو قرار گرفته است که حمایت از راه اندازی میدان عرضه پوکه و استقرار صنایع مرتبط با ماده معدنی پوکه در بازه زمانی کوتاه مدت و میان مدت در قروه که شهر پوکه کشور است، یکی از این موارد است.

اوسطی ادامه داد: تامین مالی طرح تولید لاستیک خودرو گسترش تایر رازی در شهر دهگلان، نبود عزم جدی سازمان ایمیدرو برای اجرای پروژه ورق گرم یک میلیون تنی در قروه، بهسازی و آسفالت جاده های دسترسی به معادن شهرستان قروه و توسعه زیر ساخت های معادن، تحقق اشتغال مولد در شهرستان های قروه و دهگلان و ایجاد شفافیت و کسب آمار دقیق از فعالیت ها و استخراج های معادن شهرستان های قروه و دهگلان بخصوص معدن ساریگونی مورد سوال قرار گرفته است که نیازمند توجه جدی وزیر صمت هستند.

وی از دریافت موافقت اصولی ایجاد شهرک گلخانه ای در شهرستان قروه به مساحت 50 هکتار در روستای دوسر قروه خبر داد و بیان داشت: موافقت اصولی احداث بزرگترین شهرک گلخانه ای شرق استان در سال جهش تولید در روستای دوسر از توابع شهرستان قروه رقم خورده است که از جمله برکات اجرای طرح مذکور توسعه عمودی و افزایش معنی دار محصولات گلخانه ای و تحقق اشتغال مولد بالاخص برای فارغ التحصیلان بیکار است.

عناوین برگزیده