
به گزارش می متالز، معدن سرب وروی «گدار سبز» واقع در شهرستان بافت استان کرمان پس از یکسال وقفه در تولید، فعالیت استخراجی خود را با اشتغال ۱۵ کارگر از سر گرفت.
برخی فعالان کارگری در کرمان با اعلام این خبر گفتند: واحد معدنی سرب وروی «گدار سبز» بافت از شرکتهای حوالی شهر کرمان است که اخیرا با حمایت نهاد قضایی استان فعالیت خودرا از سر گرفته است.
در عین حال عنایتالله دهقانی (دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت) درباره این واحد معدنی گفته است: با توجه به اینکه شروع به کار معادن در شهرستان موجب ایجاد اشتغال پایدار میشود و به رونق روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان کمک میکند لذا در این راستا موانع سر راه معدن گدار سبز حل و فصل شد و معدن تعطیل شده پس از یکسال شروع به کار کرد.
به گفته وی؛ دستگاه قضایی بر اساس چارچوبهای قانونی تامین امنیت این معدن را در دستور کار قرار داده و با هر عامل ایجاد بینظمی و اغتشاش با جدیت برخورد خواهد کرد.