تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۵۵
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۱۴۹۶۵۱

ضعف نظارتی متهم اصلی مشکلات معدنی استان یزد

می متالز -رئیس پژوهشکده فناوری‌های معدنی استان یزد گفت: ضعف نظارتی مشکلاتی را در بخش معادن استان به وجود آورده است.
ضعف نظارتی متهم اصلی مشکلات معدنی استان یزد

به گزارش می متالز، علیرضا یاراحمدی بافقی، رئیس پژوهشکده فناوری‌های معدنی استان یزد گفت: نبود نظارت مستقیم و فنی مشکلاتی برای معادن و محیط زیست استان ایجاد کرده است.

او با بیان اینکه چالش فنی، یکی از چالش‌های مهم در بخش معدن است، افزود: باید کار‌های مهندسی انجام شود تا آب بازگشتی زیادی داشته باشیم و تکنولوژی فرآوری و ذوب را به سمت کاهش میزان مصرف آب سوق دهیم.

یاراحمدی چالش اجتماعی و زیست محیطی را از دیگر چالش‌های ایجاد شده در بخش معدن برشمرد و تصریح کرد: نبود نظارت کافی باعث نبود تعادل بین معدن و تخریب محیط زیست شده است.

او با اشاره به تاثیرات معدن بر اقتصاد استان، گفت: تغییر سبک زندگی و ذائقه مردم از اثرات منفی فعالیت معدن در استان است.

عضو هیات مدیره انجمن مهندسی معدن ایران اصلاح قوانین، نظارت صحیح و پرداخت اعتباراتی که در بودجه معدن برای تخریب محیط زیست لحاظ می‌شود را از اقدامات لازم برای بهبود وضعیت معادن استان بر شمرد.

غریبی عضو هیات علمی دانشگاه یزد نیز تغییر سبک زندگی و ایجاد شغل‌های وابسته به معدن را از تاثیرات معدن برشمرد و گفت: بازنگری در قوانین و اصلاح ساختار معدن راه حل مشکلات بخش معدن استان است.

او تخصیص بخشی از درآمد معدن به بازسازی محیطی که در آن اقدام به فعالیت می‌شود، از تعهدات هر معدنکار دانست و خاطرنشان کرد: معدن با خود ایجاد ثروت و توسعه می‌آورد.

غریبی تفکیک معادن فلزات از سایر بخش‌های اقتصادی و اصلاح قانون معادن را از راهکار‌های موثر برای رفع مشکلات معدنی و اقتصادی استان عنوان کرد.

عناوین برگزیده