وی هم چنین عنوان کرد: سامانه کنترل پایداری (ESC) مختص این خودرو کالیبره شده است و ایمنی بالای بدنه این خودرو دست کم در میان محصولات ایران خودرو سرآمد است. سامانه های خنک کاری و تهویه و اقلام تزییناتی آن نیز ساخت سازندگان داخلی است، بدنه خارجی این خودرو طراحی مهندسان ایرانی است که ضمن زیبایی منحصر به فرد، ایمنی بالایی دارد. «تارا»، خودرویی کاملا جدید است که با نمادهایی متفاوت و به روز به بازار عرضه خواهد شد.
پورمجیب اضافه کرد: این پروژه در دی ماه سال گذشته در ستاد سیاست گذاری پروژه های ایران خودرو مصوب شد و طبق تصمیمات این ستاد، خرداد سال ۱۴۰۰ زمان تولید انبوه و عرضه آن به بازار تعیین شد، اما با همت جهادی که در مجموعه ایران خودرو شکل گرفت، زمان اجرای پروژه کوتاه شد و با برنامهریزی های صورت گرفته در بهمنماه امسال، تولید انبوه آن آغاز خواهد شد.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو با اشاره به این که این کار جسورانه با حمایت مدیریت ارشد و همراهی تمامی ارکان سازمان به اجرا رسید، خاطرنشان کرد: امضای میثاق نامه تامین قطعات برای تولید این محصول هم مهر تاییدی بر همدلی سازندگان برای تحقق اهداف پروژه است. تمامی تجربیات آموزنده این پروژه را به صورت مکتوب در کتاب آموزش و یادگیری جمع آوری می کنیم که نشان دهنده تکامل، تجربه و تخصص در خودروسازی کشور است.
پورمجیب اضافه کرد: «تارا» تنها با کمتر از دو سال کار، در آستانه تولید انبوه قرار دارد؛ این پروژه که به سبک نوین راهبری و هدایت می شود، قطعا یکی از افتخارات ایران خودرو خواهد بود.
وی تصریح کرد: پلتفرم را به گونهای طراحی کردیم که امکان به کارگیری و جانمایی موتور EF7 و سایر موتورهای توسعه یافته نیز در آن وجود داشته باشد. تولد این محصول نشان می دهد ایران خودرو توانسته در ظرف زمانی کوتاهی با وجود محدودیتها، سیر تکامل را به درستی طی کند و محصول جدیدی را به تنهایی و با تکیه بر توان داخل، توسعه داده و به تولید برساند. برای محصول جدید ایران خودرو برنامه ده ساله توسعه بازار تعریف شده است.