تاریخ: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۰
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۱۴۹۸۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کیفیت خودرو افزایش و قیمت آن کاهش می‌یابد

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش رقابت بین خودروسازان برای ارتقای کیفیت و کاهش قیمت محصولات خود در آینده نزدیک خبر داد.
کیفیت خودرو افزایش و قیمت آن کاهش می‌یابد

به گزارش می متالز، علیرضا رزم حسینی پس از بازدید از گروه خودروسازی سایپا در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات کمیته خودرو وزارت صمت برای ارتقای کمی و کیفی تولیدات دو خودروساز بزرگ کشور و تلاش برای حذف واسطه‌ها از این بازار برای واقعی شدن قیمت خودرو افزود: فضا برای خودروسازان، بیش از قبل رقابتی خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به تولید خودرو شاهین در سایپا این خودرو را با توجه به شرایط کنونی، خودرویی خوب و مناسب توصیف کرد و گفت: در شرایط فعلی، خودروی شاهین به عنوان یک خودرو با طراحی داخلی، محصولی خوب و مناسب برای بازار ایران است.

وی با اشاره به نوسانات شدید نرخ ارز در سال‌های اخیر و تاثیر آن روی قیمت نهایی خودرو افزود: افزایش نرخ ارز موجب شد صنعت خودرو در کشور با بحران روبرو شود، اما در شرایط فعلی که شاهد ثبات نرخ ارز هستیم، احتمال اینکه وضعیت کیفیت خودرو‌ها افزایش و قیمت محصولات خودروسازان کمتر شود، وجود دارد و باید به این سمت حرکت کنیم.

رزم حسینی بر لزوم ایفای تعهدات سایپا به تعهداتش نسبت به مشتریان تاکید کرد و اضافه کرد: یکی از مصوبات کمیته خودرو که مجموعه‌ای از نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس، کارشناسان وزارت صنعت و فعالان این صنعت است افزایش تولیدات و ایفای تعهدات معوق خودروسازان بود که امیدواریم هرچه زودتر این تعهدات به صفر برسد.

وزیر صمت با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه خودرو گفت: اگر ما به سمت رقابتی کردن صنعت خودرو حرکت کنیم، قطعا وضعیت خودروسازان داخلی بهتر خواهد شد و آن‌ها افزایش تولید خواهند داشت.

وی بر افزایش سهم داخل و ارتقای سهم تولیدات داخلی از سبد ساخت خودرو تاکید کرد و افزود: توجه ویژه و اصلی خودروسازان ما باید همواره حداکثر استفاده از تولیدات داخلی و کاهش سهم واردات باشد و در چنین مواردی باید خودروسازانی که بیشتر از تولیدات قطعه سازان ایرانی استفاده می‌کنند مورد حمایت و تشویق واقع شوند.

عناوین برگزیده