تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۰
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۱۴۹۸۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ایزدی مطرح کرد:

شناسایی ۳۰ شرکت قطعه ساز خودرو در فارس /سالانه توان تولید ۳۰ هزار خودرو سواری را داریم

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: استان فارس توان تولید ۳۰ هزار خودرو سواری در سال دارد و امسال به رکورد ۲۰ هزار دستگاه خواهد رسید.
شناسایی ۳۰ شرکت قطعه ساز خودرو در فارس /سالانه توان تولید ۳۰ هزار خودرو سواری را داریم

به گزارش می متالز، حمید رضا ایزدی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در راستای بررسی مسائل و مشکلات واحد‌های تولید قطعه و قالب خودرو، گفت: تاکنون حدود ۳۰ شرکت قطعه ساز خودرو در این استان شناسایی شده که ۱۵ شرکت با "ساپکو" قرداد همکاری دارند، ۵ شرکت نیز در حال انعقاد قرارداد با این شرکت است و مابقی نیز در استفاده برای سفارش گذاری توسط "ساپکو" هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بیان کرد: استان فارس توان تولید ۳۰ هزار خودرو سواری در سال دارد و امسال به رکورد ۲۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

او با بیان این که استان فارس قطب صنعت خودرو است، بیان کرد: این استان همواره پتانسیل رشد و توسعه بوده و در سایت ایران خودرو نیز جهت تولید محصولات جدید از منظر کیفیت بالاتر و تنوع بیشتر مانند تولید دستگاه‌های "ون" و "کامیون" یا راه اندازی خط تولید بدنه و رنگ خودرو مطرح شده است.

نقش آفرینی شرکت"زیمنس" در سطح کشور

ایزدی با تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت قطعه سازان افزود: از آنجایی که استان فارس از توانمندی لازم برخوردار است، ضروری است که به این مهم توجه بیشتری شود.

او بیان کرد: درخواست ما این است که به دلیل وجود زیرساخت‌های مناسب، هرچه بیشتر از توان قطعه سازان استفاده شود. برای نمونه شرکت "زیمنس"یکی از شرکت‌هایی است که توانسته در بخش توسعه قالب سازی نقش مهمی را در سطح کشور ایفا کند.

عناوین برگزیده