تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۴۹
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۱۴۹۸۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
یک کارشناس صنعت خودرو:

معنی حذف خودرو از فهرست سامانه نیما و پیش بینی سالی سخت

می متالز - یک کارشناس گفت: حذف خودرو از فهرست سامانه نیما به معنای ممنوعیت واردات و افزایش قیمت آن است.
معنی حذف خودرو از فهرست سامانه نیما و پیش بینی سالی سخت

به گزارش می متالز، فربد زاوه با بیان این‌که حذف خودرو از فهرست سامانه نیما به معنای ممنوعیت واردات و افزایش قیمت آن است گفت: به خبرهای فعلی خیلی نمی‌توان اطمینان داشت و شاید تنها یک مشکل سیستمی باعث بروز اختلال شده است. آن‌چه تاکنون اعلام شده این است که خودرو همچنان در فهرست سامانه نیما قرار دارد.

وی افزود: در صورت صحت این موضوع،قیمت خودروهای وارداتی تا حدودی افزایش و عرضه کاهش می‌یابد. فارغ از دلار و ممنوعیت واردات، افزایش تعرفه در سال گذشته به اندازه کافی فضا برای گران شدن قیمت خودروهای وارداتی و مونتاژی باز کرد. کما این‌که همچنان شاهد این افزایش قیمت هستیم. بنا به اخبار تنها دو شرکت موفق به دریافت دلار 4200 تومانی شده‌اند که چیزی جز رانت شفاف نیست.

زاوه ادامه داد: افرادی که از خودروهای گران قیمت وارداتی استفاده می‌کنند در صورت ممنوعیت واردات به سراغ خودروهای داخلی نمی‌روند بلکه تمایل به خرید خودروهای دست دوم بیشتر می‌شود. در شرایط فعلی که توپ تخصیص ارز به خودرو بین وزارت صنعت و بانک مرکزی پاسکاری می شود، پس از بلا تکلیفی طولانی مدت سال گذشته برای واردکنندگان خودرو، به نظر می رسد سال جاری سال سختی برای واردکنندگان خودرو باشد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده