تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۵
بازدید: ۷۱۲
کد خبر: ۱۵۰۰۵۸
سرویس خبر : متالورژی و مواد

تکمیل زنجیره تولید منیزیت در خراسان‌جنوبی/ ۱۵۰ نفر شاغل می‌شوند

می متالز - رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی گفت: با اجرای طرح تولید فرآورده‌های نسوز در سربیشه زنجیره تولید ماده معدنی ارزشمند منیزیت در استان کامل می‌شود.
تکمیل زنجیره تولید منیزیت در خراسان‌جنوبی/ ۱۵۰ نفر شاغل می‌شوند

به گزارش می متالز، عباس جرجانی ظهر امروز در بازدید میدانی از این طرح، اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح تولید آجر و جرم‌های نسوز کارخانه اکسید منیزیم سربیشه در سال ۹۸ توسط شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور و در شهرک صنعتی سربیشه آغاز شده است.

وی روند پیشرفت این طرح را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: این طرح بزرگ در حال حاضر حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با توجه به خرید ماشین‌آلات مورد نیاز و همچنین پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته، در سه ماهه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی این طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان و ظرفیت تولید سالانه ۹۶ هزار تن انواع فرآورده‌های نسوز، زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۱۵۰ نفر در این شهرستان فراهم شود.

جرجانی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی استانی معدنی و قطب تولید منیزیت، زغال‌سنگ و بنتونیت کشور است، تصریح کرد: در راستای تکمیل زنجیره تولید مواد معدنی شاخص به‌عنوان یک ظرفیت و مزیت استان و همچنین راه‌اندازی واحدهای صنعتی مبتنی بر معدن و ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار، ایجاد و توسعه صنایع معدنی حول ظرفیت‌های بخش معدن استان در اولویت و دستور کار ویژه این سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه اکسید منیزیم سربیشه اولین و بزرگترین کارخانه فرآوری منیزیت و تولید انواع اکسید منیزیم در کشور است که محصولات تولیدی آن منحصر به‌فرد بوده و توانسته جایگزین فرآورده‌های وارداتی مشابه شود.

عناوین برگزیده