تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۱۵۰۱۳۰
در نشست بررسی مشکلات حمل بار توسط لنج‌ها به کشورهای حوزه خلیج فارس مطرح شد:

تسهیلات دولت برای بازسازی و نوسازی شناورهای چوبی

می متالز - مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در نشست بررسی مشکلات حمل بار توسط لنج ها به کشورهای حوزه خلیج فارس، ضمن معرفی تسهیلات اخیر دولت در زمینه بازسازی و نوسازی شناورهای چوبی، بر مساعدت سازمان بنادر و دریانوردی جهت برخورداری فعالان این حوزه از تسهیلات مذکور تاکید کرد.
تسهیلات دولت برای بازسازی و نوسازی شناورهای چوبی

به گزارش می متالز، فرزاد پیلتن در این نشست با تشریح وضعیت کلی فعالیت لنج‌ها در استان‌های جنوبی کشور اظهار داشت: حدود دو هزار لنج فعال در چهار استان هرمزگان، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان وظیفه حمل کالا بین بنادر جنوبی کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه مشکلات شناورهای کوچک به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شود، افزود: فرسوده بودن حدود ۴۰ درصد لنج‌ها، مشکلات مربوط به عدم امکان استفاده از تسهیلات بازسازی و مشکل سوخت این شناورها، وجود نداشتن یک تشکل صنفی ویژه کارکنان شناورها و برخی مقررات مربوط به گذرنامه‌های مرزی و کارت پیله‌وری از مشکلات بعد داخلی محسوب می‌شوند.

پیلتن ادامه داد: در بعد خارجی نیز محدودیت‌های بندری سلیقه‌ای و همچنین اخذ برخی عوارض موانعی ایجاد کرده است.

یادآور می‌شود، معرفی تسهیلات اخیر دولت در زمینه بازسازی و نوسازی شناورهای چوبی، مساعدت در جهت برخورداری از این تسهیلات توسط سازمان بنادر و دریانوردی، تشکیل انجمن صنفی ویژه کارکنان شناورهای کوچک، تشکیل جلسات مشترک با وزارت نفت، وزارت کار و برقراری ارتباط نزدیک‌تر با سازمان بنادر و طرف‌های خود در کشورهای حوزه خلیج فارس از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

گفتنی است، این جلسه با حضور نمایندگان تعاونی لنج‌داران میناب و آبادان، سازمان‌های بنادر و دریانوردی و صمت استان خوزستان برگزار شد و مقرر گردید مشکلات مطروحه به دستگاه‌های ذی‌ربط منعکس شود و پیگیری‌های لازم جهت رفع آنها به عمل آید.

عناوین برگزیده