تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۹
بازدید: ۴۴۸
کد خبر: ۱۵۰۱۵۲
سرویس خبر : متالورژی و مواد

استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی در ریخته گری دقیق/ نمونه سازی سریع صنعت گستر

می متالز - ساخت قالب های فلزی آلومینیومی گاهی بسیار زمان بر بوده و هزینه ی بالایی نیز در بر دارد. با پرینتر سه بعدی به جای استفاده از نمونه مومی میتوان مدل اولیه خود را نمونه سازی سریع کرد و دیگر نگران ساخت قالب فلزی نبود. زمان تحویل نمونه می تواند بین ۱۰ تا ۲۰ روز متغیر باشد، در حالی که ساخت یک قالب به تنهایی می تواند دو برابر این زمان را در بر داشته باشد.
استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی در ریخته گری دقیق/ نمونه سازی سریع صنعت گستر

به گزارش می متالز، ریخته ‌گری دقیق یکی فرآیندهای ساخت قطعات فلزی است که به عنوان ریخته ‌گری "موم فداشونده" نیز شناخته می‌شود. در واقع، این نام به ایجاد یک الگوی مومی که توسط سرامیک پوشیده شده است، اشاره دارد. سپس موم را ذوب می‌کنند تا قالب سرامیکی خالی شود. در نهایت و بعد از آمده شدن قالب، ریخته‌ گری با ریختن فلز مذاب به داخل قالب سرامیکی انجام می شود. ریخته گری صنعت گستر سالیان متوالی است که تولیدکننده مورد اعتماد مشتریان بوده است و در زمینه های بسیاری صنایع داخلی را از واردات بی نیاز کرده است. برخی از این صنایع شامل:

  • صنایع خودروهای سنگین و سبک
  • تریلرسازی
  • صنایع نفت و گاز
  • صنایع کشاورزی
  • صنایع پزشکی
  • یراق آلات و ابزارآلات دستی
  • صناع غذایی و لبنی
  • صنایع سیمان
  • و ...

برای آشنایی کامل با صنعت گستر، کسب اطلاعات درباره ریخته گری، آلیاژهای قابل تولید در این روش، محصولات، توانایی ها و تکنولوژی هایمان کافی است از وبسایت ما دیدن فرمایید، ما سعی کرده ایم همه چیز را در وبسایت صنعت گستر برای راحتی شما فراهم کنیم.

هدف ما ارائه راه حل های عملی در جهت رفع مشکل مشتریان و بهره گیری از به روزترین تکنولوژی های روز دنیا در صنعت ریخته گری دقیق بوده است. تعهد ما تولید قطعات با کیفیت در کمترین زمان ممکن است. طیفی وسیعی از این محصولات و قطعات متحیر کننده شامل:

  • اتصالات استیل: مغزی، زانویی، درپوش، بوشن، کپ، تبدیل، رو پیچ تو پیچ، مهره ماسوره، کوپلینگ
  • شیرآلات صنعتی: بال ولو استیل، توپی شیر، شیر پروانه ای، شیر زبانه ای، گیت ولو، گلوب ولو، استرینر، تله بخار
  • تجهیزات ارتز و پروتز: زانوهای فمورال، آرنج و لگن
  • خودروسازی: اسبک خودرو، انگشتی تعویض دنده، ماهک، قطعات واترپمپ، قطعات تریلر و کانتینر، بازویی، دوشاخه کلاچ
  • ریخته گری یراق آلات و ابزارآلات: اسپایدر شیشه، دستگیره، قفل و کلید گاو صندوق، چکش، انبردست، تبر، انبر آرماتوربندی، آچار فرانسه و ...
  • سلاح های ورزشی و شکاری - تجهیزات شکار
  • تجهیزات کشاورزی: قطعات بیلر، گاوآهن، تراکتور، خاکورزی
  • چرخ گوشت های صنعتی: طوقه، روده ای، حلزونی، بدنه استیل، تیغه چرخ گوشت
  • تولید قطعات غیرآهنی: آلومینیوم، مس، برنز و برنج
  • ایمپلر (پروانه پمپ استیل) و پمپ

و و این پایان ماجرا نیست؛ ما همواره به دنبال چالش های جدید هستیم. شاید خالی از لطف نباشد نگاهی به صفحه محصولات صنعت گستر بندازید، در آنجا تصاویر بسیاری از تمامی صنایعی که ما با آنها فعالیت می کنیم قرار دارد. حتی شاید قطعه ای که سالیان متوالی است با روش دیگر تولید می کردید یا آرزوی تولید آنرا داشته اید در آنجا بیابید. یا شاید قطعه ای در ذهن دارید که نمیدانید چه روشی برای تولید آن مناسب است؟ با مشاورین ما تماس بگیرید یا به ما ایمیل بزنید، صنعت گستر اینجاست تا به شما خدمت رسانی کند.

واحد ارتباط با مشتریان (CRM):

خط ۱: ۰۹۹۲۳۲۲۱۵۷۹
خط ۲: ۰۹۱۲۳۵۹۷۶۳۷
تلفن ثابت: ۳۴۷۳۳۶۱۰-۰۸۳ (داخلی ۱۹)
ایمیل: info@sgic.ir

و اکنون نوبت آن رسیده است که اشاره ای کوتاه به جدیدترین تکنولوژی صنعت گستر در ساخت نمونه سازی اولیه بکنیم. ما اینجاییم تا به ارائه جدیدترین تکنولوژی در عرصه ریخته گری دقیق، گامی نوین برای صنعت ایران برداریم. اگر نگاهی به تکنولوژی های روز دنیا بیندازید، پرینتر سه بعدی یکی از نوید بخش ترین آنهاست. توسط این پرینترها انقلابی در عرصه ی ساخت و تولید به وجود آمده است. مزیت هایی که به وسیله ی چاپگرهای سه بعدی در اختیار تولیدکنندگان قرار داده می­شود با هیچ یک از فرآیند های سنتی تولید قابل مقایسه نیست. زمانی که صحبت از تولید یک قطعه ریخته گری دقیق می­شود، صنعت گستر بهترین گزینه را برای مدلسازی اولیه قطعتان پیشنهاد میکند. مدلسازی سریع قطعات ریخته گری دقیق توسط پرینترهای سه بعدی ما به شما کمک می­کند تا به آنچه در ذهن دارید دست یابید.

اما سوال اصلی این است:

چرا اصلا باید از پرینتر سه بعدی در ریخته گری دقیق استفاده کنیم؟

زمان:

ساخت قالب های فلزی آلومینیومی گاهی بسیار زمان بر بوده و هزینه ی بالایی نیز در بر دارد. با پرینتر سه بعدی به جای استفاده از نمونه مومی میتوان مدل اولیه خود را نمونه سازی سریع کرد و دیگر نگران ساخت قالب فلزی نبود. زمان تحویل نمونه می تواند بین ۱۰ تا ۲۰ روز متغیر باشد، در حالی که ساخت یک قالب به تنهایی می تواند دو برابر این زمان را در بر داشته باشد.

محدودیت:

تا به حال شده است به قطعه ای نیاز داشته باشید اما هنگام سفارش با محدودیت تولید مواجه شوید؟؟ ما در مورد حداکثر صحبت نمیکنیم، بلکه درباره حداقل حرف میزنیم. پیشنهاد صنعت گستر به شما ۱ است. بله درست فهمیدید، با پرینتر سه بعدی هیچ حداقلی در سفارش وجود ندارد. هرآنچه که شما نیاز دارید، از یک عدد تا صدها عدد، متخصصان ما اینجا هستند تا محصولی مشابه تولید اصلی در اختیار شما قرار دهند.

دقت:

نام ریخته گری دقیق همواره با کلمه ی دقت همراه بوده است. چراکه این فرآیند بهترین روش تولید قطعاتی با هندسه پیچیده و مشکل است. حتی با این روش قادریم قطعاتی کوچک با وزن بسیار پایین تولید کنیم که هر روش دیگری از تولید آن سرباز می زند. اما برای ساخت یک قطعه پیچیده نیاز است تا نمونه اولیه، به درستی و در کمال دقت ساخته شود. نمونه های اولیه ای که توسط پرینترهای سه بعدی صنعت گستر ساخته می شوند نیز از این قائده مستثنی نیستند.

هزینه:

همانطور که در بالا گفته شده، هزینه ی ساخت قالب فلزی ریخته گری دقیق برای قطعتاتی با تیراژ پایین بسیار هزینه بر خواهد بود و گاهی باعث منصرف شدن مشتریان می شود. پس اگر قطعه ای داشته باشید که پیش از این قالب فلزی آن ساخته نشده باشد و باید به صورت سفارشی برای شما ساخته شود با یک مشکل بزرگ رو به رو هستید. اما ما به شما نوید روشی را میدهیم که با صرف هزینه ای بسیار کمتر، قطعات مورد نیازتان را مدل سازی می کند.

ساخت نمونه ای بهتر:

طبق تعریف، نمونه اولین محصولی است که طراح را قادر می سازد تا مدل خود را سریع و کارا بسنجد و عملکرد آن را با آنچه در ذهن داشته مقایسه نماید و حتی مدلی بهتر طراحی کند. بعدها محصولات تولیدی از این نمونه کپی و تولید خواهد شد. وقتی نمونه سازی سریع یک چالش برای دستیابی به تولید محصولی موفق است، خود را محدود به انتخاب سازنده ای تنها بر مبنای قیمت و زمان نکنید. از فرآیند تولید نمونه اولیه بسیار می توان آموخت و کیفیت نمونه اولیه می تواند بسیار حیاتی باشد. وقتی محصولی فلزی را نمونه سازی می کنید، نمونه ایی دقیقا مشابه قطعه نهایی شما می تواند بسیار راهگشا باشد.

اگر به دنبال آن هستید تا اطلاعاتی بیشتری از این فرآیند کسب کنید به صفحه نمونه سازی سریع صنعت گستر سری بزنید و با این تکنولوژی خارق العاده آشنا شوید.

عناوین برگزیده