تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۴
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۱۵۰۱۷۵
سازمان توسعه تجارت ایران

دولت برای نوسازی شناورهای چوبی تسهیلات می‌دهد

می متالز - مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: دولت در زمینه بازسازی و نوسازی شناورهای چوبی تسهیلات ارائه می‌کند.
دولت برای نوسازی شناورهای چوبی تسهیلات می‌دهد

به گزارش می متالز، مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: دولت در زمینه بازسازی و نوسازی شناورهای چوبی تسهیلات ارائه کرده که سازمان بنادر و دریانوردی برای برخورداری فعالان این حوزه از این تسهیلات، همکاری لازم را انجام خواهد داد.

فرزاد پیلتن، مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در نشست بررسی مشکلات حمل بار توسط لنج ها به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، گفت: حدود دو هزار دستگاه لنج فعال در چهار استان هرمزگان، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان وظیفه حمل کالا بین بنادر جنوبی و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه مشکلات شناورهای کوچک به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شود، تصریح کرد: فرسوده بودن حدود ۴۰ درصد لنج‌ها، مشکلات مربوط به استفاده نکردن از تسهیلات بازسازی، مشکل سوخت شناورها، نداشتن یک تشکل صنفی ویژه کارکنان شناورها و برخی مقررات مربوط به گذرنامه‌های مرزی و کارت پیله‌وری از مشکلات داخلی محسوب می‌شوند.

پیلتن افزود: اکنون در بخش خارجی نیز محدودیت‌های بندری و سیاست‌های سلیقه‌ای و همچنین دریافت برخی عوارض، موانعی ایجاد کرده است.

ایران به دلیل قرار گرفتن در جغرافیایی راهبردی و با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم در دسترسی ریلی، جاده‌ای و دریایی سواحل خلیج‌فارس، دریای عمان، دریای مکران، سواحل دریای خزر در سال‌های گذشته مورد توجه اقتصاد جهان قرار گرفته که در زمان حاضر با تکمیل مسیرهای ریلی، جاده‌ای و دریایی شرایط را برای عبور و ترانزیت کالا فراهم می‌کند.

یکی از مسیرهای راهبردی در نیم‌کره شرقی کریدور شمال-جنوب است که در سال ۱۳۷۹ ایران، هند و روسیه برای بهره‌برداری از آن موافقت‌نامه‌ای را امضا کردند.

این کریدور به عنوان مهم‌ترین حلقه تجارت بین آسیا و اروپا که در مقایسه با مسیرهای سنتی از نظر مسافت و زمان تا ۴۰ درصد کوتاه‌تر و هزینه تا ۳۰ درصد ارزان‌تر است.

کریدور شمال-جنوب که از مسیرهای مهم ترانزیتی در آسیای میانه است و ارتباط ترانزیتی کشورهای شمال اروپا و روسیه را از ایران و دریای خزر به کشورهای حوزه اقیانوس هند، خلیج‌فارس و جنوب آسیا برقرار می‌سازد و چابهار، بندری است که در این جایگاه ارتباطی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد