تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۵
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۱۵۰۱۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی کمیسیون صنایع:

هزینه‌ها و درآمدهای بودجه ۱۴۰۰ برابر نیست

می متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن از بررسی بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: رشد هزینه‌ها در بودجه نسبت به سال گذشته ۴۶ و درآمدها ۱۰ درصد است که برابر نیست.
هزینه‌ها و درآمدهای بودجه ۱۴۰۰ برابر نیست

به گزارش می متالز، «حجت الله فیروزی» در تشریح جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون صنایع و معادن درباره بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ افزود: در لایحه سال آینده هزینه‌ها ۴۶ درصد نسبت به سال جاری (۱۳۹۹) افزایش یافته در حالیکه رشد درآمدها حدود ۱۰ درصد است که این عامل می‌تواند سبب کسری بودجه سال آینده شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه درآمدهای کشور از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ کاهش یافته است، عنوان کرد: درآمدهای پایدار به میزان نیاز در بودجه لحاظ نشده تا بودجه سال ۱۴۰۰ نیز به مانند سال‌های گذشته وابسته به نفت باشد.

وی ادامه داد: از ۲ هزار و ۴۳۶ هزار میلیارد تومان بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۰، یک هزار و ۵۶۲ هزار میلیارد تومان بودجه شرکت‌های دولتی و ۹۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ با حضور رییس دیوان محاسبات کشور نیز خاطرنشان کرد: در این نشست مشخص شد که بیش از دو سوم احکام در بودجه ۹۸ اجرایی نشده یا ناقص اجرا شده است.

وی تصریح کرد که برهمین اساس برای نظارات بیشتر به این موضوع، نمایندگان به ایجاد سامانه‌های مربوط به اطلاعات دستگاه‌های اجرایی تاکید کردند.

عناوین برگزیده