به گزارش می متالز، غلامرضا فروغینیا، مدیر روابطعمومی این شرکت با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به استقبال گسترده واحدهای صنعتی از نخستین نمایشگاه بومیسازی گروه فولاد خوزستان که در تابستان سال ۱۳۹۸ برگزار شد، این شرکت بهمنظور عبور از شرایط فعلی و توانمندسازی بخش داخلی، برنامهریزی لازم را بهمنظور برگزاری دومین نمایشگاه «بومیسازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی» تدارک دیده است. وی افزود: اهداف اصلی این نمایشگاه توانمندسازی بخش داخلی است و با توجه به سال جهش تولید از یکسو و همچنین تلاش دشمنان برای فشار حداکثری بر صنایع، این امید میرود که در قالب این نمایشگاه ضمن استمرار حمایت از سازندگان قطعات، برنامه مدونی را برای بومیسازی آنها در کوتاهترین زمان انجام دهیم و در زمینه تامین مواد و فناوری نیز با مشارکت بخش علمی و شرکتهای قدرتمند این حوزه، نیازهای گروه فولاد خوزستان را برطرف کنیم. فروغینیا در ادامه به تاثیر این رویکرد شرکت فولاد خوزستان بر حوزه فولاد، معدن و صنایع اشاره کرد و گفت: این سیاستگذاری بدون شک، برکات زیادی برای صنایع دارد که متعاقب آن بومیسازی فناوریهای فولادسازی، افزایش انگیزه در بخش صنعتی و علمی، جلوگیری از خروج ارز در شرایط تحریمی، رونق اشتغال و خودکفایی کشور و افزایش غرور ملی را در این حوزه استراتژیک به همراه دارد.