تاریخ: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۴۹
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۵۰۵۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش قیمت سنگ آهن چینگدائو در پی افزایش نگرانی ها

می متالز - قیمت سنگ آهن چینگدائو در میان افزایش نگرانی ها درباره محدودیت عرضه و موجودی کم فولاد افزایش یافت.
افزایش قیمت سنگ آهن چینگدائو در پی افزایش نگرانی ها

شاخص های سنگ آهن چینگدائو

  • سنگ آهن ۶۲% آهن: ۱۵۸٫۴۹ دلار در هر تن ، افزایش ۲٫۰۴ دلار در هر تن
  • سنگ آهن ۶۲% آهن کم آلومینا: ۱۵۸٫۸۹ دلار در هر تن ، افزایش ۲٫۱۸ دلار در هر تن
  • سنگ آهن ۵۸% آهن گرید بالا: ۱۴۷٫۱۰ دلار در هر تن ، افزایش ۱٫۳۳ دلار در هر تن
  • سنگ آهن ۶۵% آهن برزیل: ۱۷۱٫۱۰ دلار در هر تن ، افزایش ۲٫۲۰ دلار در هر تن

قیمت سنگ آهن چینگدائو ماه می در بورس کالای دالیان (DCE) در روز پنجشنبه در مقایسه با قیمت روز گذشته در حدود ۱٫۸% افزایش یافت. قیمت سنگ آهن ۶۲% آهن ژانویه هم در بورس سنگاپور (SGX) افزایش داشت و از ساعت ۶٫۲۰ بعد از ظهر به وقت سنگاپور در مقایسه با قیمت افتتاحیه حدود ۲٫۴۰ دلار در هر تن افزایش یافت. به گفته یک تحلیلگر مستقر در شانگهای برخی کارخانه های تولید فولاد در حالی که در مورد عرضه محدود نگران هستند ، محموله های بیشتری را از بندر چین خریداری کرده اند. علاوه بر این ، به احتمال زیاد قیمت سنگ آهن با کاهش موجودی فولاد افزایش می یابد که ممکن است یکی از عوامل موثر در تأمین سنگ آهن باشد. زیرا سازندگان فولاد برای تولید محصولات فولادی بیشتر عجله کرده اند.

 

به نقل از منابع

یک تحلیلگر مستقر در شانگهای گفت: “معاملات پورت ساید بسیار فعال بود. زیرا قیمت ها هنوز هم به میزان قابل توجهی پایین تر از قیمت های محموله های دریایی بودند. اما فاصله قیمت بین محموله های دریایی و بندری بسیار کاهش یافته است. ما همچنین شاهد معاملات سنگ آهن بیشتری هستیم.”

پیشنهادات شنیده شده در بازار برای ۸۰،۰۰۰ تن سنگ آهن ۶۲% آهن ۱۵۷٫۸۵ دلار در هر تن از چین بود. BHP ، مرکز تجارت سنگ آهن پکن ، ۱۱۰،۰۰۰ تن سنگ آهن ۶۰٫۵% آهن را با میانگین شاخص ژانویه به علاوه تخفیف ۲٫۷۵ دلاری در هر تن معامله کرد. ۹۰،۰۰۰ تن سنگ آهن ۵۷% آهن با میانگین شاخص ژانویه به علاوه حق بیمه ۰٫۶۵ دلاری در هر تن ، از ۱ تا ۱۰ ژانویه معامله شد. ۱۷۰،۰۰۰ تن سنگ آهن ۶۲% آهن با متوسط شاخص ​​ژانویه به علاوه حق بیمه ۲٫۸۰ دلاری در هر تن ، از ۶ تا ۱۵ ژانویه معامله شد. ۱۷۰،۰۰۰ تن سنگ آهن ۶۱% آهن با قیمت ۱۵۴ دلار در هر تن از ۲۹ دسامبر-۷ ژانویه ارائه می شود.

بورس کالای دالیان قرارداد معاملات آتی معادن سنگ آهن در ماه می را با ۱۰۲۶٫۵۰ یوان (۱۵۷ دلار) در هر تن در روز پنجشنبه بست که نسبت به روز چهارشنبه ۱۸٫۵۰ یوان در هر تن افزایش داشت.

عناوین برگزیده