تاریخ: ۰۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۱۵۰۶۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو انجمن فولاد:

امکان عرضه همه محصولات فولادی در بورس وجود ندارد

می متالز - عضو انجمن فولاد با بیان اینکه جلسات کمیته تخصصی فولاد از این هفته برگزار می شود، گفت: شیوه نامه جدید باید تغییرات کلی کند و به نظر می رسد رفع تمام ایرادات آن، به عمر این دولت قد ندهد.
امکان عرضه همه محصولات فولادی در بورس وجود ندارد

به گزارش می متالز، رضا شهرستانی در مورد آخرین وضعیت اجرای شیوه نامه جدید فولاد، اظهار داشت: طبق اعلام وزیر صمت قرار شد کمیته‌ای متشکل از انجمن فولاد، وزارت صمت و انجمن نوردکاران با برگزاری جلساتی، مشکلات شیوه نامه را بررسی کنند.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: البته این کمیته هنوز تشکیل جلسه نداده است اما قرار است از همین هفته جلسات آن آغاز شود و امیدواریم به نتیجه مطلوبی برسیم.

وی ادامه داد: شیوه نامه آبان ماه از سوی رئیس دفتر رئیس جمهوری به وزرای صمت و اقتصاد ابلاغ شد، از این رو قرار است در حین اجرا، ایرادات مرتفع شود.

شهرستانی گفت: این شیوه نامه باید تغییرات کلی کند، از این رو به نظر می‌رسد رفع تمام ایرادات به عمر این دولت قد ندهد.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد تصریح کرد: مهم‌ترین مشکلی که این شیوه نامه دارد، الزام به عرضه تمام محصولات زنجیره فولاد به بورس است؛ این موضوع هرگز عملی نبوده و عمل هم نخواهد شد و تاکنون هم کسی این کار را نکرده است؛ به عنوان مثال عرضه سنگ در بورس به دلیل اینکه انواع مختلفی دارد و گاهاً شکل تخصصی پیدا می‌کند، امکانپذیر نیست.

وی افزود: همچنین نحوه قیمت گذاری در این شیوه نامه اشکال دارد و به این صورت که ۲۰ درصد زیر نرخ CIS و به شکل هفتگی باشد، درست نیست.

شهرستانی گفت: می‌خواهند نرخ فولاد و میلگرد را زیر ۱۰ هزار تومان بیاورند در حالی که قیمت ورق بر اساس CIS، ۶۰۰ دلار است که اگر این عدد ضرب در دلار ۲۶ هزار تومانی شود و ۲۰ درصد هم از مجموع این رقم کم شود، باز هم بالاتر از ۱۰ هزار تومان خواهد بود.

وی یادآور شد: به نظرم با این شیوه نامه می‌خواستند به صورت کلی قیمت‌های داخلی را پایین نگه دارند و به صادرات هم کاری نداشته باشند که این امر عملی نیست.

عناوین برگزیده