تاریخ: ۰۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۴
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۱۵۰۶۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان:

با وزارتخانه برای افزایش قیمت سیمان به توافق رسیدیم/ هنوز درصد افزایش مشخص نیست

می متالز - دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از احتمال افزایش نرخ سیمان خبر داد و گفت: برای این امر با وزارتخانه مذاکراتی انجام شده و روی موضوع افزایش نرخ به توافق برسیم. هنوز درصد آن مشخص نیست ، ولی در حال مذاکره هستیم.
با وزارتخانه برای افزایش قیمت سیمان به توافق رسیدیم/ هنوز درصد افزایش مشخص نیست

به گزارش می متالز، عبدالرضا شیخان گفت: بحث اصلی این است که سوخت گاز ما قطع شده است و سوخت مازوت به ما تحویل می دهند، این سوخت مازوت هزینه های صعنت سیمان را افزایش داده و قرار است معادل افزایش هزینه ها به نحوی جبران شود.

به گفته وی، در گذشته قیمت مازوتی که به ما می داده اند معادل قیمت گاز بوده است، الان تقریبا این مازوت ۲.۵ تا ۳ برابر قیمت گاز با هزینه حمل آن است. به همین علت اثر آن را در قیمت تمام شده بررسی می کنیم تا ان شا الله توافق افزایش نرخ انجام شود.

افزایش قیمت باید بالا ۱۵ درصد باشد

این مقام صنفی در پاسخ به این سوال که این افزایش نرخ به نظر شما بالای ۱۰ تا ۱۵ درصد است؟ گفت: قاعدتا باید بالای ۱۰ تا ۱۵ درصد باشد، ولی در نهایت همه چیز را مذاکرات و توافقات مشخص می کند.

گفتنی است، در گروه سیمان سهامی که بیش از نیمی از قیمت خود را از اوج شاخص با اصلاح همراه شده اند، حالا شایعات افزایش نرخ با نمودارهای تکنیکالیست ها در این گروه همسو شده و صعود خوبی را نشان می دهد.به نظر می رسد بازدهی ۲۰ تا ۳۰ درصدی را در اکثر سیمانی ها شاهد باشیم.هم گزارشات فروش های ماهانه مثبت، گواهی تعدیل مثبت را می دهد و هم ارزش جایگزینی بالایی در این گروه به وجود آمده است.

برای مثال در سیمان شمال قیمت سهم از اوج سقف قیمتی فاصله بالایی دارد.سقف قیمتی سهم محدوده ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان بوده که سهم هم دارای ارزش جایگزینی بالا و هم با توجه به گزارش فروش چند ماهه اخیر گواهی تعدیل مثبت خوبی را می دهد. این سهم در نمودار تکنیکالیست ها نیز تارگت های ۱۲۵۰ و ۱۴۰۰ و سرانجام ۱۸۰۰ تومان را به عنوان سهم کم ریسک می دهد. چنین شرایطی کم و بیش در بیشتر سیمانی ها و نمودار آن ها شکل گرفته است.

عناوین برگزیده
پنج ضلعی مخل فضای کار
وضعیت محیط کسب‌وکار در زمستان ۱۴۰۲ از نظر فعالان اقتصادی زیرمجموعه اتاق بازرگانی بررسی شد

پنج ضلعی مخل فضای کار