تاریخ: ۰۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۵
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۵۰۷۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۴۵.۷ درصدی درآمد ۹ ماهه «فخاس» / کاهش ریسک مواد اولیه با طرح تغلیظ سنگ اهن

می متالز - شرکت فولاد خراسان در 9 ماهه نخست سال جاری توانست با فروش 2.6 میلیون تن محصول فولادی درآمد عملیاتی 49.3 هزار میلیارد ریالی را با رشد 45.7 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته کسب کرد.
رشد ۴۵.۷ درصدی درآمد ۹ ماهه «فخاس» / کاهش ریسک مواد اولیه با طرح تغلیظ سنگ اهن

به گزارش می متالز، شرکت فولاد خراسان در ۹ ماهه نخست سال جاری توانست با فروش ۲.۶ میلیون تن محصول فولادی درامد عملیاتی ۴۹.۳ هزار میلیارد ریالی را با رشد ۴۵.۷ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته کسب کرد. در این میان بیش‌ترین درآمد از محصول سبک ساختمانی «فخاس» به ارزش ۲۷.۹ هزار میلیارد ریال در بازار داخل و ۸ هزار میلیارد ریال کسب شد که حاصل فروش ۴۵۶ هزار تن محصول فولادی است.

باتوجه به اینکه زنجیره تولید فولاد خراسان بسیار گسترده بوده و از حلقه تولید گندله تا محصولات سبک ساختمانی را در بر می‌گیرد، بخشی از تولیدات میانی خود را همچون آهن اسفنجی و شمش را عرضه می‌کند. در بین محصولات مذکور، «فخاس» محصول شمش فولادی را همچون محصولات سبک ساختمانی در دو بازار داخلی و خارجی به فروش می‌رساند.

درآمد حاصل از فروش شمش فولادی در بازار داخلی و خارجی طی ۹ ماهه گذشته به ترتیب حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال و ۷.۴ هزار میلیارد ریال است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۰۸ درصد در فروش داخلی برخوردار بوده‌اند. اگرچه محدودیت‌ها کرونایی بر تمامی کشورها حاکم بوده است، شرکت موفق شد تا ۳۴ درصد فروش ۲۲۸ هزار تنی خود را در بازار خارجی محقق نماید.

در نهایت باید یادآور شد که شرکت فولاد خراسان موفق شده است تا تولید و فروش خود را مطابق برنامه پیش‌بینی شده برای سال ۱۳۹۹ که حدود ۵۵۰ هزار تن بوده است را محقق نماید. لذا انتظار داریم در ۳ ماهه آتی نیز فعالیت این شرکت برنامه پیش‌بینی شده را پوشش دهد و در پایان سال شاهد تولید و فروش ۱۲ ماهه ۵۵۰ هزارتنی از محصولات سبک ساختمانی باشیم.

از آنجا که شرکت در حال احداث واحد تغلیظ سنگ‌آهن می‌باشد، با بهره برداری از این طرح توانایی تولید ۵.۲ میلیون تن سنگ‌آهن در سال را کسب خواهد کرد. لذا احداث این طرح موجب کاهش ریسک مواد اولیه شرکت فولاد خراسان شده و جذابیت این شرکت را برای کسب سود پایدار در آینده نزد سهامداران افزایش خواهد داد. به امید بهره برداری هرچه سریع‌تر این پروژه!

عناوین برگزیده