تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۲
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۱۵۰۷۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تاکید استاندار قزوین بر تعطیلی معادن متخلف

می متالز - استاندار قزوین گفت: معادن متخلفی که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازند باید تعطیل شوند.
تاکید استاندار قزوین بر تعطیلی معادن متخلف

به گزارش می متالز، هدایت الله جمالی پور در جلسه شورای معادن گفت: معدنی که در نزیک محل سکونت مردم است و سلامتی آن‌ها را به خطر می‌اندازد و همچنین جاده را تخریب می‌کند نباید انتظار حمایت داشته باشد.

او با بیان اینکه بیشتر معادن در حال خسارت زدن هستند، اضافه کرد: معادن فعال در استان باید مطلوبیت ایجاد و حداقل از جاده‌ها مراقبت کنند.

استاندار گفت: تعامل معادن با مجموعه‌هایی که خدمات می‌دهند صفر است.

او اضافه کرد: معادنی که در مرز استان هستند و حواشی جدی دارند باید تعیین تکلیف شوند.

استاندار گفت: یک شنبه در دیدار با رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، مشکلات این معادن مطرح خواهد شد.

استاندار گفت: برای اجرای هر طرحی باید ابتدا قوانین محیط زیست را در نظر گرفت.

جمالی پور با اشاره به معادن موجود در پیغمبر کوه آبیک گفت: برای فعالیت این معادن با توجه به شبهاتی که ایجاد شده است باید به یک جمع بندی علمی رسید.

او با بیان اینکه نگاه استان بر حمایت از معادن است، اضافه کرد: باید از ذخایر و سرمایه‌ها صیانت کرد.

افضلی رئیس سازمان صمت استان هم گفت: با دعوت از سرمایه گذاران در حوزه پلی متال‌ها به دنبال خلق فرصتی به منظور استفاده از ظرفیت‌های و ذخائر موجود در استان از جمله معادن سرب و روی هستیم.

دبیر شورای معادن استان افزود: در سال جهش تولید با تقویت صنایع معدنی در استان می‌توان در توسعه اشتغال و شکوفایی منطقه گام‌های اساسی برداشت.

نبئی رئیس نظام مهندسی معدن کشور و رئیس خانه معدن استان هم با بیان اینکه باید برنامه‌های اکتشافی را شروع کرد، گفت: معدن سیلیس تا ۵ سال آینده و معدن مس طارم حداکثر تا ۱۰ سال آینده ذخیره دارند.

نبئی در ادامه بر توسعه معادن شن و ماسه تاکید کرد و گفت: با این کار دیگر نیازی به تهیه این مواد با قیمت بالا از مناطق دور نیست.

لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، آبیک والبرز در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: باید فهرستی از معادن آماده سرمایه گذاری تهیه و ارائه شود.

عناوین برگزیده