تاریخ: ۰۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۱۵۰۹۶۶
سرویس خبر : انرژی

همکاری پاکستان و روسیه در ساخت خط لوله ال.ان.جی

می متالز - پاکستان در ماه جولای ساخت خط لوله ال.ان.جی به طول یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر (۶۸۴ مایل) را با همکاری روسیه آغاز می‌کند. این خط لوله به این کشور آسیای جنوبی این امکان را می‌دهد که پایانه‌های انتقال گاز مایع بیشتری را در اختیار داشته باشد.
همکاری پاکستان و روسیه در ساخت خط لوله ال.ان.جی

به گزارش می متالز، این کشور آسیای جنوبی، اکثریت سهم این پروژه (۵۰ تا ۷۵ درصد) را در اختیار خواهد داشت و مابقی سهم آن به روسیه تعلق دارد.

«نادم بابر» (Nadeem Babar) مشاور نفتی نخست‌وزیر در مصاحبه‌ای گفت: دو شرکت گازی Sui Southern و Sui Northern Gas Pipelines Ltd پاکستان که اکنون خرید زمین برای خط لوله را آغاز کرده‌اند، بخشی از این پروژه هستند، در حالی که یک کنسرسیوم روسی رهبری ساخت و ساز پروژه را برعهده دارد.

بابر گفت: پاکستان در حال تبدیل شدن به یکی از بازارهای نوظهور سوخت‌های فوق سرد در سال‌های اخیر است. در فصل‌های سرد سال به دلیل افزایش تقاضا، این کشور مجبور به واردات محموله‌های سوختی است. این کشور همچنین برای تشویق به فعالیت‌های اکتشافی ۲۰ بلوک را به مزایده گذاشته است که انتظار می‌رود تا اواسط ژانویه پیشنهادها ارائه شوند.

پاکستان که اولین محموله خود را ۵ سال قبل وارد کرد، اکنون داری دو پایانه ال.ان.جی است که در اوج تقاضا در زمستان، این دو ترمینال ۱۲ محموله مطمئن در ماه دسامبر و ۱۱ محموله مطمئن در ماه ژانویه را تأمین می‌کنند.

بابر افزود: انتظار می‌رود طی چند سال آینده دو ترمینال ال.ان.جی Energas و Mitsubishi’s Tabeer Energy کار خود را آغاز کنند.

وی افزود که معاملات ال.ان.جی پاکستان حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب در روز است که عمران خان، نخست‌وزیر در سه ماه آینده بعد از بررسی ژنراتورهای برق که بزرگترین مصرف‌کننده سوخت هستند، تصمیم خواهد گرفت که آیا این کشور به قرارداد میان‌مدت ال.ان.جی به مدت ۵ سال نیاز دارد یا نه.

این کشور تصمیم گرفته است که مانند کار مشابهی که در مورد بنزین در اوایل سال جاری انجام داد، از ماه ژانویه فقط گازوئیل پاک یورو ۵ وارد کند. بابر گفت: علاوه بر واردات، این کشور همچنین برنامه دارد که ۱۵۰ میلیون فوت مکعب گاز در داخل تولید کند که سهم میدان گازی ماری ۵۰ میلیون فوت مکعب است.

عناوین برگزیده