به گزارش می متالز، با توجه به جهانیشدن سیرجان در حوزه "صنایعدستی" در سالهای اخیر و لزوم توجه به مواردی همچون؛ معرفی و تبلیغ جاذبههای گردشگری سیرجان و رونقبخشیدن به کسبوکارهای بومی در دو بخش صنایعدستی و گردشگری، بهمدت سه هفته از همه نقاط دیدنی و تاریخی، خانههای بومگردی، کارگاههای صنایعدستی، موسیقی محلی و فرهنگبومی شهرستان سیرجان، مستندسازی شد تا ضمن پخش در شبکههای معتبر بینالمللی و ثبت این نقاط در سایتهای مرجع گردشگری دنیا، در آیندهای نزدیک تمام خدمات حوزه گردشگری، میراثفرهنگی و صنایعدستی سیرجان بر بستر آنلاین قرار گرفته و زنجیره گردشگری هوشمند در شهر جهانی گلیم، شکل بگیرد.
همچنین بخشی از این برنامه در دو فاز پژوهشی و آموزشی، برگزار شد تا با انجام آموزش و مصاحبههای تخصصی با صاحبان کسبوکارهای بومی جهت آسیبشناسی و ارائه راهکار، بستری برای فعالکردن استارتآپهای موجود در این حوزه شکلگرفته تا با حذف واسطهها، جامعه محلی، بهصورت مستقیم به بازار متصل شود.
گفتنی است؛ سیرجان با وجود برخورداری از جاذبههای تاریخی و طبیعی و دارابودن از برند جهانی در زمینه صنایعدستی، در بحث گردشگری، همیشه با یک خلاء جدی مواجه بوده و امید میرود با این اقدام شرکت معدنی و صنعتی گلگهر که در راستای مسوولیتهای اجتماعی انجام گرفته است، با اجرا و ادامه طرح گردشگری هوشمند، بهزودی شاهد توسعه خانههای بومگردی، رونق فروش صنایعدستی و بهویژه گلیم بر بستر آنلاین و نیز نمایش چهره جدیدی از میراثفرهنگی سیرجان با استفاده از فناوریهای نوین باشیم.