تاریخ: ۰۷ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۶
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۱۵۱۰۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
میرتاج‌الدینی انتقاد کرد:

مصاحبه ام درباره تراکنش‌های بانکی به درستی انعکاس نیافته/ مالیات از تراکنش‌ها در حد پیشنهاد باقی مانده

می متالز - نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مطلبی در گفت‌وگو با من در یکی از رسانه‌ها در خصوص مالیات از تراکنش‌های مالی به درستی انعکاس نیافته، در آن مصاحبه اعداد را به شکل تعدیل شده، مطرح کردم.
مصاحبه ام درباره تراکنش‌های بانکی به درستی انعکاس نیافته/ مالیات از تراکنش‌ها در حد پیشنهاد باقی مانده

محمدرضا میر تاج‌ الدینی

به گزارش می متالز، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به جزئیات تراکنش‌های مالی در لایحه بودجه سال 1400 گفت: پیشنهاد اصلاح تراکنش‌های بانکی هراز گاهی از سوی کارشناسان اقتصادی مطرح می‌شود که یک از این پیشنهادات موضوع دریافت عوارض یا مالیات در زمینه های مختلف است که برخی در حد پیشنهاد باقی مانده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: یکی دیگر از پیشنهادات مطروحه بحث دریافت مالیات یک در 1000 از تراکنش‌های مالی و واریز مستقیم آن به خزانه به عنوان منابع درآمدی بودجه است که این طرح هم تصویب نشده است.

وی تصریح کرد: برخی پیشنهاد دریافت مالیات 3 در 1000 از تراکنش‌های مالی را نیز مطرح کردند که این موضوع هم تصویب نشد.

میرتاج‌الدینی با تاکید براینکه متاسفانه مطلبی در گفت‌وگو با من در یکی از رسانه‌ها در خصوص تراکنش‌ها به درستی انعکاس نیافته است، بیان کرد: من در آن مصاحبه اعداد را در بحث دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی به صورت تعدیل شده، مطرح کردم یعنی اعلام کردم، مالیات 1 در 1000 تراکنش‌های بالای 10 میلیون تومان 10 هزار تومان و یک در هزار تراکنش 100 میلیونی هم صد هزار تومان می‌شود که البته این موضوع در حد پیشنهاد باقی مانده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به هدف پیشنهاد دهندگان از تعیین رقم 10 میلیون تومان به عنوان معیار دریافت مالیات از تراکنش‌ها هم گفت: این عدد با این هدف مطرح شد که شامل اقشار متوسط و رو به پایین جامعه نشود زیرا بیشتر تراکنش‌های بالای بانکی مربوط به قشر ثروتمندان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مایلات از تراکنش‌های مالی می‌تواند علی‌الحساب مالیاتی برای شخص محسوب شود، اظهار کرد: در صورت تصویب اخذ مالیات از تراکنش‌های بانکی در بحث اصلاح نظام مالیاتی این رقم می‌تواند، جایگزین برخی مالیات‌های دیگر شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه گاهی پیشنهادها و ایده‌های مطرح می‌شود اما تصویب نمی‌شود، تاکید کرد: همانطور که اکنون پیشنهادهای زیادی در بودجه 1400 مطرح شده اما فرصت رسیدگی به همه آنها وجود ندارد.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: پیشنهاد اخذ مالیات از تراکنش‌های بانکی هم می‌تواند، درآمد سرشاری برای بودجه داشته باشد، بنابراین چنین طرحی اعلام شد تا با دریافت نظرات کارشناسان، دانشگاهیان و افراد جامعه طرحی دقیق‌ و جامع تدوین شود.

عناوین برگزیده