تاریخ: ۰۵ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۵۱۰۷۹
سرویس خبر : انرژی

شهر‌های نفت خیز با اکتشاف و بهره برداری از نفت شکوفا شدند

می متالز - استاندار خوزستان گفت: شهر‌های نفت خیز با اکتشاف و بهره برداری از نفت شکوفا شدند و توسعه آن با تکیه بر نفت بوده است.
شهر‌های نفت خیز با اکتشاف و بهره برداری از نفت شکوفا شدند

به گزارش می متالز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: شهر‌های نفت خیز با اکتشاف و بهره برداری از نفت شکوفا شدند و توسعه آن با تکیه بر نفت بوده است و  با نزدیکی به پایان این منبع دوران رکود آن‌ها آغاز شده است و باید تلاش شود اقتصاد و ایجاد ثروت متنوع شود و چندبعدی باشد.

او با بیان اینکه در مسجدسلیمان ساخت و راه اندازی صنایع پتروشیمی در این زمینه انجام شده است، افزود: ۲ میلیارد تومان برای برق دامداری‌های گلگیر، ۴ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی و ۱۳ میلیارد تومان برای فرودگاه مسجدسلیمان اختصاص می‌یابد همچنین ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان سال در هفتکل، اندیکا، مسجد سلیمان  و لالی آسفالت می‌شود.

شریعتی بیان داشت: خوزستان بیشترین آسیب‌ها را از تحریم‌ها دیده است، چون بسیاری از صنایع بزرگ کشور در خوزستان مستقر بوده و همچنین بخش مهمی از بنادر و مبادلات مرزی در این استان است و باید برای کاهش آثار سو این تحریم‌ها اقتصاد خرد را تقویت کنیم و طرح‌هایی همچون طرح ۵۵۰ هزار هکتاری از این دست است.

استاندار خوزستان بیان کرد: در خوزستان کل سطح زیر کشت حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است که ۶۰۰ هزار هکتار به صورت آبیاری مدرن است. باید در کار‌های معیشت محور سرمایه گذاری‌های بیشتری کنیم و با وجود اعتبارات خوبی که برای این شهرستان‌های مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل اختصاص یافته این شهرستان‌ها بعضا با فرسودگی و عقب افتادگی در بخش‌های مختلف مواجه هستند.

این مقام مسوول گفت: از جمله در زمینه مدارس این فرسودگی وجود دارد که نیاز به توجه بیشتری دارد و در زمینه جاده‌ها و راه‌ها نیز کم توجهی شده است. برای مسیر میانبر پس از پیگیری فراوان مجوز محیط زیست را گرفتیم که ۴۰ کیلومتر مسیر اهواز مسجدسلیمان را کوتاه‌تر ‌می‌کند البته اجرای این پروژه ممکن است چند سال زمان نیاز داشته باشد و ۶۰۰ میلیون تومان برای برق دامداری‌های گلگیر اختصاص ‌می‌دهیم و ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز در سال آینده تامین خواهیم کرد.

او اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته حدود ۷۰۰ کیلومتر جاده روستایی در ۴ شهر مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتگل تا پایان سال آسفالت خواهد شد.

عناوین برگزیده