تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۰
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۱۵۱۰۸۴

هیچ مشکلی در روند تخصیص اعتبارات مصوب و اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه وجود ندارد

می متالز - استاندار اردبیل گفت: هیچ مشکلی در روند تخصیص اعتبارات مصوب و اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه وجود ندارد.
هیچ مشکلی در روند تخصیص اعتبارات مصوب و اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه وجود ندارد

به گزارش می متالز، اکبر بهنام‌جو شامگاه امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار داشت: عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل – میانه با استفاده از تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته ساخت داخل سرعت گرفته است و هیچ مشکلی در روند تخصیص اعتبارات مصوب و اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با استفاده از دستگاه جرثقیل پنل‌گذار سرعت کار در پروژه راه‌آهن اردبیل بالا رفته و ریل‌گذاری روزانه به 300 متر رسیده است، گفت: و با افزایش ساعت کاری و اضافه کردن واگن‌های حمل ریل، تلاش براین است این پروژه در دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.

استاندار اردبیل با اشاره به تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی استان اردبیل برای ایجاد منطقه آزاد تجاری توجیه پذیر است این امر  با نظر مثبت اعضای مجمع تشخیص مصلحت تصویب شده و توسعه همه‌ جانبه استان را رقم خواهد زد.

کشاورزی پیشران و موتور محرکه سایر بخش‌های جوامع بشری است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل نیز در این نشست با بیان اینکه در جهان کشاورزی پیشران و موتور محرکه سایر بخش های جوامع بشری است، گفت: کشاورزی در کشورهای پیشرفته مادر قلمداد است و  در کشور ایران اسلامی مردمی‌ترین اقتصاد، اقتصاد کشاورزی است و محور اقتصاد مقاومتی می‌باشد.

نیکشاد با اشاره به پتانسیل‌های کشاوزری استان اردبیل افزود:  وجود بیش از 120هزار نفر بهره‌بردار و اشتغال بیش از 30 درصد در این بخش حکایت از قطب کشاورزی بودن آن در کشور است.

وی افزود: به طور متوسط سالانه 20 هزار میلیارد تومان ارزش تولید ناخالص استان در این حوضه است و از 10سال گذشته تاکنون بیش از 172 طرح در تراز ملی بطورمتوسط طرح‌های تحقیقاتی اجرا شده است.

استان اردبیل در تولید بذر ویترین کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در 12 محصول مشمول شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در تراز ملی رتبه 1 الی 7 را به خود اختصاص داده است.

نیکشاد با بیان اینکه  استان اردبیل در تولید بذر ویترین کشور است، گفت:  بنابه ارزیابی جهاد کشاورزی بیش از 95 درصد نیاز بذری کشور در این استان تامین می‌شود و در حال حاضر نیاز بذری 10 استان دیگر را تامین می‌کند.

وی تصریح کرد: 3 دشت اردبیل، مشگین و مغان زرخیز با اقلیم‌های بسیار مطلوب این فرصت را اجرا کرده است و  در جنوب استان، شهرستان‌های خلخال و کوثر، بیش از 430 گونه گیاهان دارویی در عرصه‌های خود به عنوان نعمات خدا دادی تولید می‌کند.

رئیس جهادکشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه 3 طرح شاخص و ملی در این استان در حال اجرا می‌باشد، گفت:  احداث بزرگترین گلخانه کشور1600 هکتار در شمال استان که از سال گذشته با جدیت و حمایت‌های بی‌وقفه مقام ارشد استان  آغاز شده و فقط در این مدت با سرمایه‌گذاری 1000میلیارد تومان بخش خصوصی در حال اجرا هست‌.‌‌‌‌‌‌

لزوم توجه مجلس یازدهم به استمرار قانون اشتغال پایدار روستایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم توجه مجلس یازدهم به استمرار قانون اشتغال پایدار روستایی گفت: مجلس با سیاست‌های فعال بازار کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تخصیص منابع به این بخش (یارانه دستمزد، مشوق بیمه‌ای، کارورزی، مشاغل خانگی) همراهی کند.

رحیمی با اشاره به پیش‌بینی منابع مالی طرح در لایحه بودجه 1400 بیان کرد: مساعدت مجلس یازدهم در اصلاح قانون بخش تعاون اخیرا تقدیم مجلس شده است که امیدواریم قانون حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در دوران پساکرونا نیز تدوین شود.

عناوین برگزیده