تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۵۷
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۱۵۱۳۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با مشارکت ایمیدرو و سرمایه گذاری پارسیان:

قرارداد ساخت کارخانه دوم کنسانتره سنگ آهن اُپال پارسیان امضا شد

می متالز - قرارداد ساخت کارخانه دوم تولید کنسانتره سنگ آهن اُپال پارسیان با ظرفیت تولید ۲.۴ میلیون تن و مشارکت ۶۰ و ۴۰ درصدی سرمایه گذاری پارسیان و ایمیدرو، امضا شد.
قرارداد ساخت کارخانه دوم کنسانتره سنگ آهن اُپال پارسیان امضا شد

به گزارش می متالز، قرارداد ساخت کارخانه دوم تولید کنسانتره سنگ آهن اُپال پارسیان با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو و مدیر عامل بانک پارسیان امضا و مبادله شد.

وجیه اله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو در این مراسم اظهار داشت: احداث دومین کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن اپال پارسیان، گام مهمی در جهت کاهش محرومیت، ‌توسعه صنایع معدنی، ‌افزایش اشتغال و درآمدزایی در منطقه سنگان است. این طرح زمینه سرعت گرفتن فعالیت های معدنی و مشارکت بخش خصوصی را فراهم می‌کند. اجرای این پروژه یکی از روش هایی است که به هدایت نقدینگی جامعه به سمت فعالیت های تولیدی و مولد کمک شایانی می کند.

کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان نیز گفت: بانک پارسیان توسعه مناطق مرزی و کم برخوردار از جمله سنگان را همواره مد نظر داشته و سرمایه گذاری در این طرح نیز در همین راستا انجام می شود.

مسعود سمیعی نژاد مدیرعامل سرمایه گذاری پارسیان هم گفت: با اجرای این طرح کارخانه دوم کنسانتره سنگ آهن اپال پارسیان به ظرفیت تولید ۲.۴ میلیون تن ساخته خواهد شد. میزان سرمایه گذاری طرح معادل ۱۴۵ میلیون یورو است و حدود ۸۰ درصد طراحی کارخانه دوم، مشابه کارخانه نخست اپال پارسیان در سنگان است. به سبب آماده بودن شرایط و مقدمات، بخشی از امور طرح انجام شده و پیش بینی می شود زودتر از موعد مقرر راه اندازی شود.

جعفر سرقینی مدیرعامل شرکت آسکوتک نیز با اشاره به اقدامات پیشین ایمیدرو در این پروژه گفت: ایمیدرو از گذشته شریک این طرح بوده و زمینه تحقق آن را فراهم کرده بود و به زودی تامین تجهیزات کارخانه آغاز می شود.

بنابراین گزارش، نخستین کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن از مجتمع معدنی سنگان در سال ۹۲ با ظرفیت تولید ۲.۶ میلیون تنی از سوی ایمیدرو راه اندازی و دو سال بعد به شرکت اپال پارسیان واگذار شد. اکنون کارخانه دوم با ظرفیت تولید ۲.۴ میلیون تن با مشارکت ۶۰ درصدی سرمایه گذاری پارسیان و ۴۰ درصدی ایمیدرو در آستانه عملیات اجرایی قرار دارد.

منبع: بورس پرس
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده