تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۴
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۱۵۱۴۴۲
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی اعلام کرد

آغاز عملیات ساخت نیروگاه جدید مشهد

می متالز - عملیات اجرایی‌ ساخت نیروگاه سیکل‌ ترکیبی مشهد با راندمان ۵۵ درصد در زمستان امسال آغاز خواهد شد. این مجموعه پس از نیروگاه طرشت تهران جزو قدیمی‌ترین نیروگاه‌های کشور است که با قرارگیری در داخل شهر مشهد بخش عمده‌ای از تامین برق این کلان‌شهر و حرم مطهر رضوى را برعهده دارد.
آغاز عملیات ساخت نیروگاه جدید مشهد

به گزارش می متالز، محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی با اعلام مطالب فوق افزود: راندمان نیروگاه در حال حاضر بسیار پایین و عمر برخی واحدهای آن به بیش از ۵۰ سال می‌رسد. همین امر موجب شده تا نیروگاه مصرف آب بالایی داشته باشد و سالانه حدود ۴۵۰ هزار مترمکعب آب مصرف کند.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی مالک این نیروگاه را بخش‌خصوصی برشمرد و افزود: از مدت‌ها قبل با همکاری استانداری خراسان در تلاش بودیم تا حمایت‌ها و راهکارهای تشویقی لازم را برای ترغیب مالک به جایگزینی این واحدها با یک نیروگاه راندمان بالا ایجاد کنیم. طرز طلب ادامه داد: در همین راستا از طریق مالک و شرکت برق حرارتی مذاکرات متعددی با سرمایه‌گذاران زیادی صورت گرفت و نهایتا  موضوع بازنشسته کردن نیروگاه مشهد و احداث واحدهای راندمان بالای جدید مورد موافقت قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی ساخت نیروگاه جدید مشهد تا پایان سال آغاز خواهد شد  ادامه داد: در حال حاضر راندمان این نیروگاه حدود ۲۷ درصد و تولید حداکثری آن ۳۲۰ مگاوات است که در نیروگاه سیکل ‌ترکیبی این مجموعه، راندمان نیروگاه به ۵۵ درصد و توان آن به ۳۵۰ تا ۴۰۰ مگاوات خواهد رسید.

طرزطلب در پایان با اشاره به اهمیت ویژه این نیروگاه برای شهرستان‌ مشهد تاکید کرد: با ساخت‌ نیروگاه جدید مشهد واحدهای قدیمی این مجموعه به‌تدریج بازنشسته خواهد شد.

عناوین برگزیده