تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۱۵۱۵۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش بازار بورس امروز سه شنبه ۹ دی ۹۹/ سقوط ۲۵ هزار واحدی شاخص کل بورس

می متالز - شاخص کل امروز (سه شنبه 9 دی ماه 99) نزولی بود و با بیش از 25 هزار واحد کاهش به رقم یک میلیون و 412 هزار واحد رسید.
گزارش بازار بورس امروز سه شنبه ۹ دی ۹۹/ سقوط ۲۵ هزار واحدی شاخص کل بورس

به گزارش می متالز، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۹میلیارد و ۶۲۸میلیون سهم و حقوق به ارزش ۱۳هزار و ۲۹۸میلیارد تومان در یک‌میلیون و ۵۹۳هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۲۵هزار و ۱۶۸واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۱۲هزار و ۴۴واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی برافت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی گروه صنعتی پاکشوما، معدنی و صنعتی چادرملو و سایر اشخاص بورس انرژی با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت سر گذاشتند به‌طوری‌که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۶۵۷۶واحد، کل (هم‌وزن) ۳۶۵۷، قیمت (هم‌وزن) ۲۳۹۴واحد، آزاد شناور ۲۷۴۱۶واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۲۰۵۲۰ و ۴۳۴۶۳واحد افت کردند.

در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۵۳۱میلیون ورقه به ارزش ۶هزار و ۹۵۴میلیارد تومان در ۸۱۲هزار نوبت، آیفکس ۱۰۸واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۹هزار و ۹۷۶واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تند گویان و پتروشیمی مارون شد و در مقابل شرکت‌های سنگ‌آهن گهر زمین، صنعتی مینو و بیمه کوثر بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

عناوین برگزیده