تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۷
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۱۵۱۸۱۴

۴۵۰ هزارتن انواع مواد معدنی از بنادر غرب هرمزگان صادر شد

می متالز - مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه گفت: با ایجاد بسترهای جدید و صادرات ۴۵۰ هزارتن انواع مواد معدنی و ساختمانی در ۹ ماهه گذشته شاهد تحقق چشم اندازهای ترسیم شده در بنادر غرب استان هرمزگان هستیم.
۴۵۰ هزارتن انواع مواد معدنی از بنادر غرب هرمزگان صادر شد

به گزارش می متالز، قاسم عسکری نسب روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: عمده این کالاهای صادر شده شامل سیمان، گچ، سنگ گچ، نمک، سنگ گابرو و مصالح ساختمانی است که عمدتا به صورت فله و یا  بسته بندی شده به کشورهای هدف صادر می شود.
وی ادامه داد: در راستای رفع تمرکز زدایی و فعال نمودن بنادر کوچک احداث ترمینال مواد معدنی به مساحت ۷ هکتار و به دنبال آن کاهش زمان انتظار شناور ها سبب شد تا بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در ۹ ماه امسال با ارسال ۴۴۴ هزار و ۳۳ تن مواد معدنی و مصالح ساختمانی به بنادر کشورهای هدف، رشد قابل توجهی را در این حوزه تجربه و به اهداف ترسیم شده در این حوزه دست یابد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: راهبردهایی مانند ارائه خدمات ۲۴ ساعته، بهره‌گیری از کارشناسان و نیروهای متخصص و کارآمد، استفاده‌ بهینه از امکانات دریایی و بندری همچنین احداث پنج رمپ بتنی و خاکی، زمینه حضور شرکت‌های بین‌المللی فعال در بخش صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی را در بنادر غرب استان تقویت کرده است.
اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با نظارت بر ۱۰ بندر تجاری و مسافری همچنین با زیر پوشش قراردادن نیمی از جزایر کشور به عنوان قطب صادر مواد معدنی و مصالح ساختمانی معرفی و به عنوان کانونی مهم برای تبادلات تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان نقش آفرینی می کند.

عناوین برگزیده