تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۱۵۱۸۱۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
فتحی مطرح کرد:

انتقاد از فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت

می متالز - نماینده مردم سنندج در مجلس می گوید: هرچند دلیل شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو رشد هزینه های تولید است اما باید توجه کرد با وجود کاهش نرخ ارز از ۳۱ هزار تومان به حدود ۲۵ هزار تومان و کاهش بهای فولاد در ماه گذشته این شورا نه تنها خودروسازان را ملزم به کاهش قیمت نکرد بلکه در تصمیم روز گذشته خود اجازه گرانی چندباره چهارچرخ ها را صادر کرد.
انتقاد از فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت

محسن فتحی

به گزارش می متالز، محسن فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با انتقاد از فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت، گفت: از ابتدای سال تاکنون شورای رقابت در چندین مرحله به خودروسازان اجازه افزیش قیمت داد و بهانه این گرانی را نیز رشد هزینه های تولید، نرخ ارز و زیان‌ده بودن تولید خودرو برای خودروسازان دانست.

نماینده مردم سنندج و دیواندره و کامیاران در مجلس افزود: هرچند دلیل شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو رشد هزینه های تولید است اما باید توجه کرد با وجود کاهش نرخ ارز از 31 هزار تومان به حدود 25 هزار تومان و کاهش بهای فولاد در ماه گذشته این شورا نه تنها خودروسازان را ملزم به کاهش قیمت نکرد بلکه در تصمیم روز گذشته خود اجازه گرانی چندباره چهارچرخ ها را صادر کرد.

وی اضافه کرد: تصمیمات این چنینی فقط به نفع خودروسازان بوده و موجب التهاب بازار می شود زیرا با گران شدن خودرو در کارخانه، بهای چهارچرخ ها در بازار متناسب با آن رشد می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم معتقد است که شورای رقابت باید درباره فرمول قیمت گذاری خودرو تجدید نظر کند.

عناوین برگزیده