تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۹
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۱۵۱۸۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ظرفیت صنایع تبدیلی مواد معدنی آذربایجان‌غربی به ۹۸ میلیون تُن رسید

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از افزایش ظرفیت صنایع تبدیلی مواد معدنی استان خبر داد و گفت:ظرفیت صنایع تبدیلی مواد معدنی آذربایجان‌غربی به ۹۸ میلیون تُن رسید.
ظرفیت صنایع تبدیلی مواد معدنی آذربایجان‌غربی به ۹۸ میلیون تُن رسید

به گزارش می متالز، غلامرضا بابایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، گفت: ظرفیت تولید واحد‌های صنایع فرآوری و تبدیلی مواد معدنی این استان به ۹۸ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۶۴۱ تُن در سال رسیده است.

بابایی اظهار داشت: این ظرفیت فرآوری توسط ۸۴۷ واحد فرآوری و تبدیلی مواد معدنی در بخش‌های مختلف شن و ماسه، کانی فلزی و غیرفلزی و طلا در سطح استان فعال بوده و انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای راه‌اندازی این واحد‌های صنایع تبدیلی، بیش از ۱۸ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال در آذربایجان غربی سرمایه‌گذاری شده است که این رقم در مقایسه با نرخ ارز امروزی حدود ۱۰ برابر محاسبه می‌شود.

او گفت: این واحد‌ها برای ۲۲ هزار و ۵۳ نفر در این استان زمینه اشتغال پایدار فراهم کرده است.

بابایی با اشاره به زمینه فعالیت این صنایع تبدیلی، اظهار داشت: شستشو و دانه‌بندی مصالح سنگی ساختمانی (شن، ماسه، بالاست)، کنسانتره طلا، شن و ماسه شستشو و دانه‌بندی شده، محصولات بتنی غیرمسلح از بتن معمولی، آجر فشاری، انواع سفال ماشینی (اتوماتیک) و بتن سیال معمولی از زمینه‌های فعالیت واحد‌های صنایع تبدیلی و فرآوری مواد معدنی در این استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: یکی از بزرگترین مزیت‌های این استان در بحث توسعه صنایع تبدیلی، هم‌مرز بودن آذربایجان‌غربی با سه کشور خارجی است که می‌تواند امر صادرات را بسیار تسهیل بخشیده و بازار خوبی برای محصولات این واحد‌های تولیدی باشد.

عناوین برگزیده