تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۱
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۱۵۱۹۱۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

فرودگاه دوم خراسان شمالی با مشارکت آلومینا ایجاد می‌شود

می متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: قرار است فرودگاه دوم استان با مشارکت و همکاری شرکت آلومینای ایران در شهرستان جاجرم این استان ایجاد شود تا بخشی از مشکلات حمل و نقل هوایی حل شود.
فرودگاه دوم خراسان شمالی با مشارکت آلومینا ایجاد می‌شود

به گزارش می متالز، غلامرضا هوایی روز سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: با وجود اقدامات انجام شده، هنوز زیرساخت ها در استان ضعیف است کارهای انجام نشده در استان بسیار است، این استان در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی کمبود دارد.   

وی با اشاره به اینکه ایجاد فرودگاه دوم در استان در دستور کار است گفت: با توجه به اینکه پیش از این باند فرودگاه در جاجرم ایجاد شده است، بستر برای اجرای فرودگاه در این شهرستان وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: علاوه بر کارکنان آلومینای ایران در شهرستان جاجرم،  مردم سایر شهرستان ها از این زیرساخت بهره مند می شوند.  

هوایی در بخش دیگر سخنان خود درباره مدیریت پارک ملی گستان گفت: اکنون این پارک به صورت یکپارچه مدیریت می شود اما پیگیر هستیم تا نقش استان در مدیریت این پارک مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: ۴۳ درصد از گستره این پارک ملی در جغرافیای خراسان شمالی است اما این استان هیچ گونه اختیاری برای حل مشکلات این مجموعه ندارد و اعتباری در این زمینه دریافت نمی کند.

برخورد با شهرداری بجنورد 

هوایی در بخش دیگر سخنان خود درباره گلایه ها از وضعیت مدیریت پسماند و دپوی زباله ها در ایستگاه میانی گفت: در این باره به شهرداری مرکز استان ۲ ماه فرصت داده شده است تا نسبت به آماده سازی ایستگاه دفن زباله و نیز ایستگاه میانی اقدام کند.  

وی با تاکید بر اینکه با مدیران کم کار برخورد می کنیم گفت: شهرداری بجنورد باید ایستگاه میانی را آماده کند تا دغدغه های مردم روستای اطراف برطرف شود.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: قرار نیست در ایستگاه میانی، زباله ها برای مدت زیاد دپو شود، زباله ها باید در کمترین زمان از ایستگاه میانی به ایستگاه دفن زباله منتقل شود.  

وی درباره ایجاد کارخانه کمپوست گفت: اجرای کارخانه کمپوست، امری است که شاید تامین اعتبار آن از عهده شهرداری ها خارج باشد، در این زمینه باید بخش خصوصی وارد عرصه شود.

وی با باین اینکه در استان هنوز متقاضی برای سرمایه گذاری نداشتیم تاکید کرد: در صورت اعلام آمادگی بخش خصوصی در زمینه ایجاد کارخانه کمپوست، حمایت های لازم انجام می شود.  

بر اساس این گزارش محل کنونی ایستگاه میانی، در شمال بجنورد و در مسیر گلستان‌شهر واقع است، که سبب گلایه مردم این منطقه شده است. با تامین زمینی به گستره ۱۶ هزار مترمربع، ایجاد ایستگاه میانی در محل جدید آغاز شده است.  

ایستگاه میانی پسماند بجنورد، در شرق بجنورد و در ۲ کیلومتری روستای ینگه قلعه، به فاصله ۶۸۰ متر از کشتارگاه بجنورد وارد مرحله اجرایی شده است.

ساخت ۲۰ هزار مسکن 

هوایی با اشاره به کمبود مسکن در شهرها و روستاهای استان گفت: برای پاسخ به نیاز مردم به مسکن، ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان در دست پیگیری است، ۱۰ هزار واحد از این تعداد در شهرها و مابقی در روستاها ساخته می شود.  

وی با اشاره به اینکه ساخت پنج هزار واحد مسکونی روستایی برای محرومان ساخته می شود گفت: با همکاری سازمان برنامه‌وبودجه کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری،  تاکنون اعتبار ساخت سه هزار واحد مسکونی تامین شده است.  

خراسان شمالی اولین استان سبز 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به پیشرو بودن خراسان شمالی در گازرسانی به روستاها گفت: تا دهه فجر امسال، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گازرسانی می شود و بر این اساس اولین استان خواهد بود که جشن گازرسانی را می گیرد.  

وی درباره اجرای چهارخطه کردن محور بجنورد-جنگل گلستان اظهار داشت: بر اساس قول هایی که نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل در استان داده بود، این طرح باید در آذرماه امسال به اتمام می رسید، اما تا کنون به تاخیر افتاده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: عملکرد نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور در استان رضایت بخش نیست، در این باره تذکرهای لازم داده شده است.  

هوایی در ادامه اظهار داشت: در ۲ سال گذشته ۲۷۰ هزار میلیارد ریال تفاهم نامه برای اجرای پروژه های مختلف در استان منعقد شده است که ۲۵۰ هزار میلیارد ریال مربوط به قرارگاه خاتم الانبیا است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند. 

عناوین برگزیده